zatuhnuti systemu po odebrani disku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 23 22:53:43 CET 2007

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 01/23/07 21:45:
> Dnes jsem prisel k servery, pripojil konzoli, prikazem atacontrol detach
> disk "odpojil", jeste par minut jsem na serveru dal pracoval a pak jsem
> obesel rack a vytahnul suplik s diskem, vratil se k monitoru s
> klavesnici a zjistil, ze system uplne zatuhnul a musel jsem ho natvrdo
> restartoval.
> Je tohle chovani (zatuhnuti systemu pri odpojeni nepouzivaneho disku)
> "normalni"?

	No, asi neni planovano, ze by to melo byt normalni, ale moje zkusenost
z dlouhodobe perspektivy je, ze pridavani a odebirani disku byla vzdy
riskantni operace. Ano, casto se to povede bez problemu, nicmene, v
nevelkem lec nezanedbatelnem poctu pripadu to skonci padem - konkretne
"tichym zadrenim" ze ktereho nelze nic vycist a nevznikne ani core-dump,
takze tezko neco analyzovat ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz