Z ad0s1a do ad0a

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 25 05:40:10 CET 2007

daniel-dvorak at atlas.cz napsal/wrote, On 01/25/07 03:24:
> Jsem zvyklý psát v češtině tzv. hezky česky.
> Chybí jakýkoliv argument pro toto omezení.

	Diakritika, ac neni nutna, nezalamane radky, off-topic dotaz. O tom,
nakolik je ohleduplnost vuci druhym "pochybnym pravidlem" zde take
neminim diskutovat. Na to, ze je to vas prvni prispevek je toho docela
dost ...

	Nicmene, ocenuji, ze mate zajem o informace. V tom pripade vas odkazuji
na konference k tomu urcene, nebo pouzjte Google ci jiny podobny
vyhledavac. Nemyslim, ze pro vas bude problem najit informace (pokud to
nevymyslite sam) proc je ohleduplne byt
konzervativni a moderni vymozenosti tam, kde si nemuzete byt jist, ze je
podporuji vsichni, nepouzivat, neni-li to opravdu nutne. Pokud byste
opravdu nic nenasel, tak napiste primo me, ja vvam nejake tipy dodam.

> Mel jsem problem s CF kartou na wrap platforme (amd geode cpu) s
> Co s tim ?

	No, na tuhle otazku jste si vzapeti odpovedel sam:

> Pripojili jsme ji pod windows pres ctecku, zformatovali vfat16kou.
> Bez problemu. Provedli jsme zapis jednoho avi na cf a opet zapis bez
> problemu. Takze CF karta se nam opet zacla jevit jako funkcni.

	Tak nejak to resim take.

> Pod FreeSBIE 2.0 pripojenem samba share kde byl stary srpnovy image
> jsme ho zapsali. Problem byl ale ten, ze namisto toho ze pred tim v
> /dev a fstab bylo /dev/da0s1a / a /dev/da0s1b none, tak nyni po
> formatu ve windows v /dev bylo ad0a a ad0b a ad0c ???

	Nazev zarizeni je poplatny tomu, pres jaky radic je disk pripojen.
Nicmene, to co popisujete se skoro jiste nestalo tak, jak rikate. Prvni
varianta naznacuje, ze disk byl v MBR rozdelen na slice, FreeBSD bylo
umisteno v prvni slice a byly na nem vytvoreny dve partition, 'a' a 'b'

	Druha varianta ovsem predvadi disk, ktery na slice rozdelen neni a je
cely dedikovany pro FreeBSD s partition 'a' a 'b'

	Nactenim cele flash a jejim zpetnym zapsanym - bez ohledu na to, co se
delo mezitim - nenohlo k tehle zmene dojit.

	Odhaduju, ze to, co mate "stazene" nebyl obsah cele flash, ale jen
prvni slice - ta pak byla zapsana na cely disk cimz deleni na slice zmizelo.

	TO napravite tak, ze si slice vyrobite a image zapisete tam, odkud bylo
nacteno - do prvni slice.

> Dobra zapsal jsem to pod of=/dev/da0 jake neprijemne prekvapeni se
> konalo po bootovani oziveneho image ve wrapu kdyz nenasel root
> partisnu (manual root partition).

	To je jednoduche - jestli mate v nesouladu zaznamy ve fstab a skutecne
rozlozeni disku, pak to jinak dopadnout nemuze. Nezbyva nez opravit
zaznam ve fstab nebo zmenit rozlozeni na disku tak, aby odpovidalo
puvodnimu - viz vyse.

> Muze mi nekdo k tomu neco rici, co se stalo ? Kde je chyba.

	S jistotou to rict nemohu, ale kvalifikovany odhad je, ze mezi zidli a
klavesnici pri stahovani image z flash.

	Nastesti staci udelat identickou chybu pri zapisu a bude po problemu.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz