zablokování internetovych radii

Ondra Koutek koutek at o-k.cz
Tue Jan 23 13:59:25 CET 2007

Reseni je jednoduche. Neblokovat, ale monitorovat.
To ze radio vypne neznamena, ze v nejakem logu neni zaznam o tom , ze ho
poslouchal. osobne bych si trebas dal pravidlo na logovani packet
filteru. Nastavil pevne IP stanicim pridelovane pres DHCP oproti MACu a
pak je vyhrano. Necham to po prikazu bezet tyden, pak udelam sestavu, tu
predam vedeni.

Filtrovat pres http se da podle cilove adresy, pac vetsina radii jede
pres live.atlas.cz pripadne tak nejak podobne.
mimochodem neni ta PHP aplikace na intranetu? Pokud ano, mohlo by byt
resenim nasazeni proxy serveru.

Netvrdim, ze je to buh vi jak neprustrelne, ale neustale musis vychazet
z toho, ze bezny zamestnanec netusi, co je v hlave sysadmina a co
doopravdy umis.
Napriklad ja na firemnim vecirku pred par lety jednomu zvedavci
prozradil, ze logujeme vsechno, ale vedeni je tak hodne, ze to zatim
nechava. nicmene jakmile by nekdo zacal misto prace spis lozit po pornu
nebo poslouchal radia, tak budou mit utrum.
No a je klid. Tedy temer. A ty jednotlivosti (pustena p2p aplikace) se
resi proste pomoci okamziteho tcpdumpu odkud a kam co lita a pak jsem u
toho pocitace v cuku letu.
Uzivatel je rad, ze jsem na nej vletel ja a ne reditel a vetsinou mi
veri, ze pristi podobny prohresek uz k rediteli pujde.

Ondra