obmedzenia filesystemu UFS2: Too many links

Lubomir Host rajo at platon.sk
Tue Jan 16 00:48:42 CET 2007

On Tue, Jan 16, 2007 at 12:15:39AM -0800, František Kučera wrote:
> No jasně, upravovat by ty obrázky nešlo, ani mazat, ale to je vlastnost,
> ne chyba :-)
> Co se týká poskytování přes http - taky záleží, jestli je potřeba nějak
> řídit práva - když to bude adresář vystčený na web, tak to moc nejde,
> ale když to bude v tom souboru a bude to z něj tahat nějaký skript nebo
> fastCGI, tak už ty oprávnění kontrolovat jde.

Ano. V niektorych pripadoch treba tie prava nejakym sposobom
kontrolovat. A je to aj dokonca podavane cez FastCGI skript. Ale nie
v kazdom pripade. Drtiva vacsina obrazkov (napr. nahlady) je volne
dostupna.

> Pokud toho jsou 3GB, tak to není zas tolik aby to databáze nezvládla
> (teda nemluvím o nějaké MySQL)

Trefa. Praveze je to postavene nad MySQL. ;-) Nevravim, ze do MySQL
nejde nahravat obrazky do databazy, ale vravim to, ze je to podla mna
prilis velke spomalenie voci jednoduchemu odservovaniu obrazkov priamo
z disku.

Mam tu cest tahat niekedy obrazky (alebo vobec nejaky content) z jedneho
portalu, ktory podla vsetkeho ma tieto obrazky ulozene v databaze
(pravdepodobne nejaky Oracle). Aplikacia je napisana v Jave.  Priemerny
cas odpovede tohto portalu na request je 3 sekundy. Podla vas je toto
OK? Podla mna nie.

Kolki mate zaujem o nejaky benchmark, aby som ukazal, ze je to fakt
pomale?  ;-)

Povodna otazka bola, ci je mozne na FreeBSD mat v jednom adresari viac
ako 32766 podadresarov. Zaver: nie.

Preto uz prosim nerieste to, ako ukladat obrazky do databazy. Naozaj by
som take riesenie nenasadil. ;-) Proste pri vysokej navstevnosti nie je
mozne mat ulozene obrazky v databaze. Nech mate sebelepsie zelezo.

Mozno tu komercnu aplikaciu nakoniec predsa len opravime. Nechcem uz
uvadzat ziadne dalsie podrobnosti ohladom tej aplikacie a ani hore
spominaneho pomaleho portalu (nastasie nie nas produkt ;-) ).

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207