bsnmpd na FreeBSD 6.0

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Oct 29 10:25:22 CET 2006

Miroslav Lachman wrote:
> Pouzivate nekdo bsnmpd pro zjistovani prutoku dat na sitovkach ve
> FreeBSD 6.0? Pred casem jsem ho nahodil na nekolika strojich ve
> spojitosti s MRTG a vznikle grafy jsou dost divoke - podle meho nazoru
> tam dochazi k nahodnym "vypadkum".

Mohl by nekdo z vas zkusenejsich kouknout do zdrojaku a potvrdit mi moji
domenku (ja bohuzel C neumim, takze si to nedokazu samo potvrdit /
vyvratit), ze cely tento problem je zpusobeny tim, ze se pouzivaji 32
bitove citace, ktere se po preneseni 4GB dat vynuluji (tak jak je tomu i
u vypisu z netstat / systat) a tim padem se mi pri periode zjistovani
trafiku jednou za 5 minut prenese vice dat a v grafu MRTG se tedy
objevuje jen to, co se stihne napocitat od vynulovani (preteceni)?

Mel jsem predstavu (ovsem nevim, kde jsem k ni prisel), ze tohle 4GB
omezeni se SNMP netyka. Nevim, jestli je to pripadne problem ciste
bsnmp, nebo celkove tim, ze je to 32bitova platforma i386 a s EMT64 /
AMD64 by se to uz nestalo.

Znamena to tedy, ze na gigabitove siti nemam moznost timto zpusobem
zjistovat trafik?

Miroslav Lachman