bsnmpd na FreeBSD 6.0

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Oct 28 18:43:39 CEST 2006

Pouzivate nekdo bsnmpd pro zjistovani prutoku dat na sitovkach ve
FreeBSD 6.0? Pred casem jsem ho nahodil na nekolika strojich ve
spojitosti s MRTG a vznikle grafy jsou dost divoke - podle meho nazoru
tam dochazi k nahodnym "vypadkum". Patrne je to na jednom download
serveru, kde denne protece pri beznem provozu okolo 250GB dat (pres
Lighttpd) a kdyz je nejake velka kampan, tak i mnohem vic - napriklad
dnes tech 250GB proteklo za 3 hodiny.
Tady jsou pro ukazku grafy:
http://www.quip.cz/1/freebsd/mrtg/bsnmp/

je na nich videt "zub", kdyz jsem okolo 15:00 restartoval Lighttpd
daemona - on totiz umi sam merit prenasena data, ale ma counter jen do
2TB, coz mi pri beznem provozu vydrzi tak na tyden a pak pretece a graf
je prazdny.

Na grafu "Lighttpd Access" je zelene pocet pristupu za sekundu, modre
trafik v MB/s (opravu MB, ne Mb)
"Lighttpd Conns" zobrazuje pocet soubeznych konekci na daemona Lighttpd
A "Bits per Seccond" je prave vystup ziskavany bsnmpd, ktery mi vubec
nesedi k ostatnim grafum (ani nikdy v minulosti nesedel).
Kdyz se na trafik divam v konzoli treba pres iftop / ifstat / systat,
tak vazne nevypada tak, jak je to na grafu MRTG z bsnmpd. Jelikoz na tom
serveru jede v podstate jenom Lighttpd, tak by podobne musely vypadat i
grafy ze statistiky Lighttpd a pritom tam je trafik mnohem stabilnejsi,
korespondujici s navstevnosti webu atd.

A jeste je tam k videni server-status.html kde je videt prehled z
Lighttpd statusu.

Proto by me zajimalo, jestli to nekdo pouzivate u neceho, kde je velky
trafik a jestli se vam to chova dobre (ocekavane), nebo taky takhle divoce.

Na ostatnich strojich mam trafik o rady nizsi a tam grafy vypadaji
normalne. Nevim, jestli je tohle nekde reportovany bug, nebo jak to
vubec hlasit / co hledat za problem. Se SNMP nemam moc zkusenosti.

Miroslav Lachman