non-mascable interrupt trap

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Oct 24 10:21:48 CEST 2006

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 10/24/06 09:58:
> po uprave pravidel firewallu jsem pres putty chtel znuvu nacist
> pravidla,ale skoncil jsem s nasledujicim vysledkem a totalnim vytuhem
> systemu.
>
> non-mascable interrupt trap
>

> pritel google mi nijak nepomoh. pravidla nacitam takto:
> ipfw -f flush && ipfw /etc/rc.firewall.rules && killall natd && wait &&
> /etc/netstart
>
> system je 5.4.

	A kdyz ta pravidla zkousite rucne "jedno po druhem" tak problem nenastane ?

> muze byt problem v tom wait(mel by sice pockat az skonci vsechny procesy
> na pozadi

	Nikoli. Pouze synovske procesy. Mam urcite pochybnosti, ze natd je
synovskym procesem shellu, ze ktereho je wait spousten.

	Kdyz uz jsme u toho, ja bych nejprve sestrelil natd a pak teprve
laboroval s firewallem, nicmene, tp nesouvisi s problemem.

> ale nejak se mi nezda,ze by to fungovalo),pripadne mi poradte
> neco ,cim ten script zpomalim ,aby se nechal umrit natd v pokoji a pak
> spustil netstart

	Nemyslim, ze tohle je vhodna cesta k reseni. Nejprve zjisti, na kterem
prikazu z toho retezce to vlastne pada. Nepujde-li to jinak, tak
postupnym zpracovanim retezce dokud padani neustane. je dokonce mozne,
ze to spadne hned na prvnim prikazu ...

	Teprve az bude jasne v kterem miste je problem je cas hledat reseni,
nebo alespon nejaky work-around ...

> vcera mi ten samej stroj vytuh nez jsem prisel z obeda(upravoval jsem
> zrovna pravidla ipfw) a po tvrdym restrtu jsem mel soubor
> /etc/rc.firewall.rules uplne vymazany,nastesti jsem mel zalohu,ale je mi
> divny ze se ten konfigurak vymazal.

	Nezapsane cache na disk. Me to az tak neprekvapuje. To je cena za vyssi
diskovy vykon. Da se to zakazat - za cenu toho vykonu. U nestabilniho
stroje po dobu ladeni problemu je lepsi mit disk mountnuty synchronne,
mezi editaci a spoustenim problematickeho prikazu zavolat sync (driv se
rikalo, ze radeji dvakrat, nevim, jak dalece melo opakovani skutecny
vyznam - ja ho radeji volam bez velkeho premysleni trikrat) a chvilku
pockat.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz