mysqldump-problemek

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Sep 14 00:28:31 CEST 2006

Jaroslav Votruba wrote:
[...]
> je to možná scestná myšlenka,al e myslím si,že pokud se mi DB  tak
> domrší,že ji budu muset dropnout,nesmažou  se v DB mysql i zaznamy,ktere
> k te smazane DB nalezi?

Prikaz DROP DATABASE jmeno_databaze; zpusobi pouze odstraneni te
databaze, ale ne opravneni. Opravneni nepatri k databazi, ale k uzivateli.

[...]
> zkusim to,prinejhorsim to pridam do restaurovaciho scriptu

Ono vzdy zalezi na tom, ceho chce clovek s tim dumpem dosahnout. Pro
prenos celeho systemu (vsech databazi vceten orpavneni) z jednoho
serveru na druhy je nejlepsi udelat dump vseho do jednoho souboru a ten
pak importnout na druhem stroji.
Pokud se dela zaloha pro pripad ztraty dat v nejake konkretni databazi,
je lepsi mit kazdou databazi v samostatnem souboru vcetne CREATE
DATABASE a USE, pak vsak zase muze dojit k tomu, ze se clovek snazi z
jednoho systemu prenest data z jedne databaze do jineho systemu do
databaze jineho jmena... a divi se, ze mu to nejde a pak zjisti, ze mu
import vytvari databazi puvodniho jmena. (S tim uz jsem sam sebe taky
potrapil) To je pak lepsi mit dumpy bez CREATE DATABASE a zkratka si
nejdrive vlezt do te databaze, kam clovek chce data importovat a pak
teprve spustit import z dumpu, ktery neobsahuje CREATE.
Pokud by byl potreba dump napriklad pro porovnani rozdilu dat ve dvou
databazich (napriklad diffem), pak je vhodne pouzit volbu
--extended-insert=false cimz se zrusi rozsirene inserty a data budou na
samostatnych radcich. (tento zpusob se pouzije spise pri vyvoji, nez pri
reseni krizove situace, ale nekdy se hodi i tam - clovek je pak schopen
porovnat nekolik zaloh zpetne a zjistit, co se kdy zmenilo - takze ja
preferuji dumpy bez rozsirenych insertu, rozsirene inserty pouze v
pripade jednorazoveho prenosu dat z jedne DB do jine)

At uz si clovek vybere jakykoliv zpusob dumpu, je nejdulezitejsi ho
dobre znat, mit ho vyzkouseny i pri obnove v ruznych situacich a
nezapomenout na to, ze neco dela, nebo naopak nedela.

Miroslav Lachman