freebsd mysql a 2 procesory

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Sep 12 11:44:40 CEST 2006

Martin Zdrazil wrote:
> dobry den,
>
> mam 2 procesorovy server, ktery jsme kdysi nainstaloval s GENERIC jadrem
> 6.0 a na tom serveru jsem zrpovoznil mysql (5.0.neco a postupne jsem to
> vyupgradoval na 5.0.22). pote jsem upgradnul system na 6.1 a zaroven
> prebulidil kernel na vyuziti 2 procesoru. Stale mi ale mysql vyuziva jen
> jeden procesor, jeden z procesoru mam stale 100% idle.  Muj dotaz je,
> zda je nutne pote co jsem prebuldil kernel pro dva procesory take
> prebulidit mysql nebo je to od mysql uplne odstinene a mam hledat chybu
> nekde jinde?

Cim zjistujete, ze je jeden CPU idle? Ma system i HTT, nebo je HTT
vypnuty a jedna se jen o dva fyzicke CPU?

Kdyz bezi MySQL daemon pod nejakou "slusnou" zatezi a ve vypisu top si
prepnete na pohled, ktery zobrazuje jednotlive thready (-H nebo pri behu
topu Shift+h), vidite ve sloupci C u vsech threadu MySQL pouze stejne
cislo CPU?

Myslim si, ze by to nemelo zaviset na tom, jestli v dobe kompilace MySQL
mel system SMP kernel, nebo ne.
Sam provozuji MySQL 4.1.x i 5.0.x na nekolika strojich s FreeBSD 6.0 a
6.1 jak s Pentium D tak s Dual Xeon i HTT a nikde se mi nestalo, ze by
MySQL bezela jen na jednom CPU.

Miroslav Lachman

PS: pokud neni MySQL zkompilovana staticky, tak pro lepsi vysledky
doporucuji nasledujici nastaveni
# /etc/libmap.conf
#
# candidate          mapping