freebsd mysql a 2 procesory

Martin Zdrazil zdrazil at atlas.cz
Tue Sep 12 12:40:32 CEST 2006

Miroslav Lachman wrote:

> Cim zjistujete, ze je jeden CPU idle? Ma system i HTT, nebo je HTT
> vypnuty a jedna se jen o dva fyzicke CPU?
zjistil jsem to pomoci top -S kde ve vypisu je jako prvni radek

   11 root        1 171   52     0K     8K CPU1   0   0:00 100.00% idle:
cpu1

system ma 2 procesory s HTT ale HTT jsem neaktivoval a HTT se tedy nevyuziva

> Kdyz bezi MySQL daemon pod nejakou "slusnou" zatezi a ve vypisu top si
> prepnete na pohled, ktery zobrazuje jednotlive thready (-H nebo pri behu
> topu Shift+h), vidite ve sloupci C u vsech threadu MySQL pouze stejne
> cislo CPU?

ano, pouze 0

> Myslim si, ze by to nemelo zaviset na tom, jestli v dobe kompilace MySQL
> mel system SMP kernel, nebo ne.

take si to myslim, zde je jen pro zajimavost vypis casti dmesg, jeslti
jsem nahodou neudelal nekde nejakou botu

ACPI APIC Table: <A M I  OEMAPIC >
Timecounter "i8254" frequency 1193182 Hz quality 0
CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz (2992.51-MHz 686-class CPU)
   Origin = "GenuineIntel"  Id = 0xf41  Stepping = 1

Features=0xbfebfbff<FPU,VME,DE,PSE,TSC,MSR,PAE,MCE,CX8,APIC,SEP,MTRR,PGE,MCA,CMOV,PAT,PSE36,CLFLUSH,DTS,ACPI,MMX,FXSR,SSE,SSE2,SS,HTT,TM,PBE>
   Features2=0x441d<SSE3,RSVD2,MON,DS_CPL,CNTX-ID,<b14>>
   Logical CPUs per core: 2
real memory  = 4228841472 (4032 MB)
avail memory = 4141174784 (3949 MB)
FreeBSD/SMP: Multiprocessor System Detected: 2 CPUs
  cpu0 (BSP): APIC ID:  0
  cpu1 (AP): APIC ID:  1
ioapic0 <Version 2.0> irqs 0-23 on motherboard
ioapic1 <Version 2.0> irqs 24-47 on motherboard
kbd1 at kbdmux0
acpi0: <A M I OEMRSDT> on motherboard
acpi0: Power Button (fixed)
Timecounter "ACPI-fast" frequency 3579545 Hz quality 1000
acpi_timer0: <24-bit timer at 3.579545MHz> port 0x808-0x80b on acpi0
cpu0: <ACPI CPU> on acpi0
acpi_throttle0: <ACPI CPU Throttling> on cpu0
cpu1: <ACPI CPU> on acpi0

> Sam provozuji MySQL 4.1.x i 5.0.x na nekolika strojich s FreeBSD 6.0 a
> 6.1 jak s Pentium D tak s Dual Xeon i HTT a nikde se mi nestalo, ze by
> MySQL bezela jen na jednom CPU.
>
> Miroslav Lachman
>
> PS: pokud neni MySQL zkompilovana staticky, tak pro lepsi vysledky
> doporucuji nasledujici nastaveni
> # /etc/libmap.conf
> #
> # candidate          mapping
> #
> [/usr/local/libexec/mysqld]
> libpthread.so.2         libthr.so.2
> libpthread.so           libthr.so

diky za tip, nejprve to zkusim nekde cvicne.