Zapis na USB flashku - zasek OS

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Sep 10 18:19:12 CEST 2006

Kaminar napsal/wrote, On 09/10/06 12:36:
> Tady bych vyuzil situace a zeptal bych se na nektere veci. :-)
> Zarazi me udaje o zapisu na cislo sektoru. Predpokladam, ze
> udaj offset v logu je asi v bytech.

CDB ...
2a 0 0 1e 90 20 0 0 20 0
... je prikaz WRITE(10) s commitem do bloku 0x1e9020 o delce 0x20 bloku

	Jestli jsou bloky na zarizeni pulkilove, tak jde o zapis nekde v
oblasti 0,9GB

	Jestli to nejake jine radky LOGu potvrzuji, tim lepe.

> A kdyz ano, tak proc, protoze disk byl pred zapisem prazdny a celkovy
> objem dat byl neco malo pres 0,5GiB. FBSD teda zapisuje na vfat
> jinak nez je zvykem ve Win aplikacich

	Mozna. Presny postup alokace bloku neni, mam dojem, specifikovan, takze
  algoritmus muze byt proste jiny.

	Nebo je prumerna velikost souboru nenulove delky nekde okolo 260B. Nad
tim nema smysl slozite spekulovat. Bud' zjisti, co je na zarizeni a kde
doopravdy, nebo to nech byt ...

> A jeste, proc se na tom zasekl system, pokud by slo jen o zapis na udajne
> chranene misto?

	(U)Mount je pomerne cistliva operace, v nekterych jejich castech je
zamknut pristup k filesystemu. Mozna, kdyby se pockalo dostatecne dlouho
(pres nejaky timeout), ze by se system "odsekl".

	A nebo ne. Dlouha a dlouha leta skoncil pokus o zapis na write-protect
disketu panicem systemu. MSDOS-FS nebyval zrovna nejpecliveji napsanym
kusem kodu. Mozna to plati porad - uz dlouho jsem to nezkusil ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz