Re: Zapis na USB flashku - zasek OS

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Sun Sep 10 12:36:22 CEST 2006

> 	Podle vseho jde o vadu zarizeni - vadu typovou, i kdyz se mozna
> neprojevuje na vsech kusech.

Jestli je to pravda, tak to tedy neni vubec potesujici zprava.
Nema jeste nekdo zkusenosti s touto flaskou na FBSD?

Jen pro upresneni, ze by mel nekdo podobne zkusenosti.
Flasku jsem formatoval na Win98 SE2 s utilitou dodanou vyrobcem.
Pri formatu jsem zvolil pouze jeden oddil - tedy ten oddil, ktery neni
chraneny heslem. A o nejakem write-protectu take nevim a pri
kopirovani pod Win se zadny problem neprojevil ani bezprostredne
po problemu na FBSD R6.0.

> 	To jsou tri pokusy o zapis dat na tri po sobe bezprostredne nasledujici
> sektory. Ve vsech trech pripadech se zapis nepovedl s tim, ze sektor je
> write-protected.

Tady bych vyuzil situace a zeptal bych se na nektere veci. :-)
Zarazi me udaje o zapisu na cislo sektoru. Predpokladam, ze
udaj offset v logu je asi v bytech. To tedy znamena, ze se zapisovalo
az na konec disku?
A kdyz ano, tak proc, protoze disk byl pred zapisem prazdny a celkovy
objem dat byl neco malo pres 0,5GiB. FBSD teda zapisuje na vfat
jinak nez je zvykem ve Win aplikacich (jestli se nepletu, tak ty obsazuji
pri zapisu volna mista smerem od zacatku disku stylem, nejdriv tam,
co driv prijde pod "ruku")?

A jeste, proc se na tom zasekl system, pokud by slo jen o zapis na udajne
chranene misto?

Karel