Re: regulace txpover u ath

Cizek.Milan Cizek.Milan at seznam.cz
Mon Aug 14 12:27:05 CEST 2006

 Cizek.Milan napsal/wrote, On 08/14/06 09:28:
>  > nevite nekdo jak funguje regulace pres ifconfig ath0 txpover x? Jde mi o
>  nejaky vztah hodnoty x s dBm nebo podobnou velicinou, podle ktere bych mohl
>  zregulovat spravne. Co jsem se dival, tak na linuxu se zadava primo hodnota dBm,
>  ale na FreeBSD jen nejake relativni cislo 1..127. Diky
>
>  	V prvnim kole by neskodilo precist si manualovou stranku od ifconfig -
>  ne, ze by odkryla vsechna tajemstvi, ale alespon cast otazky zodpovida.

Ej, to jsem trochu podcenil, zvykly z nastavovani wi pomoci opatchovaneho wicontrol, kde jsem si takovou prevodni tabulku udelal.

> [...]
>  hardwaru - ve skutecnosti je to zalezitosti firmware, ktere se do karty
>  pri inicializaci nahrava. Interpretace zadane hodnotu je pak tedy
>  zavisla nejen na konkretnim hardware karty, ale take se muze menit s
>  pouzitym firmware. Pozor, i tato karta ma vnitrni limity a tak pri
>  pokusu nastavit mimo ne provede s pozadavkem to, co sama uzna za vhodne.
>  Interni kod ovladace se sice dozvi na jakou skutecnou hodnotu se karta
>  rozhodla limit nastavit, ale protoze neexistuje interface, kterym by
>  tuto informaci predal nekam vys, tak vy se ji nedozvite - ani to, ze k

Jinak diky za pekne vysvetleni, jen bych se jeste zeptal - pokud vykon nastavim a prikaz projde, stale nemam jistotu ze se to opravdu stalo? A to, ze mi na dalsi ifconfig vypise u txpower mou hodnotu je jen proto, ze jsem to chtel? :-) A karta si muze dal trvat na svem? Zni to logicky. Ja vim, ze mi regulace funguje - neni problem si na protejsi strane vyjet RSSI, nicmene je to tedy nastavene zcela nahodne a nemam zadnou jistotu, ze jsem "do limitu". :(

Milan