regulace txpover u ath

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 14 11:55:10 CEST 2006

Cizek.Milan napsal/wrote, On 08/14/06 09:28:
> nevite nekdo jak funguje regulace pres ifconfig ath0 txpover x? Jde mi o nejaky vztah hodnoty x s dBm nebo podobnou velicinou, podle ktere bych mohl zregulovat spravne. Co jsem se dival, tak na linuxu se zadava primo hodnota dBm, ale na FreeBSD jen nejake relativni cislo 1..127. Diky

	V prvnim kole by neskodilo precist si manualovou stranku od ifconfig -
ne, ze by odkryla vsechna tajemstvi, ale alespon cast otazky zodpovida.

	Zbyva dodat, ze moznost nastaveni limitu vysilaciho vykonu musi
podporovat ovladac - a na 6.1 to podporuji ovladace ath,ral/ural,ipw.

	Na ipw muzeme zapomenout, protoze ten sice podporu deklaruje a hodnotu
si necha poslat, ale dale s ni jakkoliv nepracuje. A i u tech ostatnich
- to, ze ovladac hodnotu prijme a preda hardwaru jeste neznamena
stoprocentni zaruku, ze to kartu skutecne jakkoliv nastavi.

	U ral/ural se poskytnuta hodnota internpretuje ve vztahu je vnitrnim
maximalnim limitum - konkretne - "o kolik procent niz se ma nastavit
limit, nez je maximalni mozny". Pricemz maximalni mozny vysilaci vykon
je pro ruzne vysilaci kanaly ruzny. A i tak se hodnota nepocita a
neuvadi v v zadnych beznych fyzikalnich jednotkach, ale jako cislo 0-31.
Interpretace tohoto cisla ve vztahu ke skutecnemu vysilacimu limitnimu
vykonu je zalezitosti hardware.

	U ath se hardwaru predava primo zadane cislo bez jakychkoliv uprav a
zmen. Interpretace tohoto cisla je tak ciste zalezitosti hardwaru. Tedy
hardwaru - ve skutecnosti je to zalezitosti firmware, ktere se do karty
pri inicializaci nahrava. Interpretace zadane hodnotu je pak tedy
zavisla nejen na konkretnim hardware karty, ale take se muze menit s
pouzitym firmware. Pozor, i tato karta ma vnitrni limity a tak pri
pokusu nastavit mimo ne provede s pozadavkem to, co sama uzna za vhodne.
Interni kod ovladace se sice dozvi na jakou skutecnou hodnotu se karta
rozhodla limit nastavit, ale protoze neexistuje interface, kterym by
tuto informaci predal nekam vys, tak vy se ji nedozvite - ani to, ze k
necemu takovemu vubec doslo.

	No a to je vsechno.

	Jen je mi fakt nejasny, jak v tomhle zmatku dokaze Linux od uzivatele
prevzit hodnotu v dBm a predstirat, ze dokaze karte rict v jejich
jednotkach takove cislo, ze ve vysledku to bude znamenat to, co uzivatel
zadal. Ne, ze by na tom zalezelo ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz