swap_pager: indefinite wait buffer

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Aug 6 18:19:27 CEST 2006

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 08/06/06 11:11:
> Mile rad ten swap z mirroru vyndam, ale jak jsem se nad tim zamyslel,
> tak nevim, jak to udelat bez prerozdeleni disk - jde to nejak?

	Obavam se, ze pokud na nekterem z tech disku nezustalo volne
nepridelene misto, kde by se swap dal udelat (a ten puvodni v miroru by
se proste "jen" prestal pouzivat) tak nikoliv.

> Tak to jsi mi nahral naprosto presne - mam tu ty dva identicke stroje a

	Panove, nechci sem zatahovat princip neurcitosti, neb je to off-topic,
ale jsem si jisty, ze zadne dva stroje nejsou zcela stejne - a navic
nepracuji ve stejnych podminkach a pravdepodobne ani na presne stejnych
ulohach. A pokud by byly zcela stejne, pracovali na stejnych ulohach ve
zcela stejnych podminkach a presto se chovaly jinak - pak by to
znamenalo, ze neeexistuje kauzalita.

	Uz rok se pokousime, vice-mene neuspesne, zprovoznit stroj na
hardwarovem RAIDu a pada to a pada. Uz jsme vymenili i radic, i desku
jako takovou, ale stale pada, stale pada ...

	A vsichni tvrdi, ze jim to tak funguje.

	Neco mame zrejme jinak, nez "vsichni" - pripada mi to snazsi
vysvetleni, nez zpochybnovani elementarnich prirodnich zakonu ...

	Takze si tu prestante brecet do noty, jak je na vas vesmir zlej a misto
toho proste hledejte, v cem se ten nefunkcni pocitac od funkcniho lisi. ;-)

	Muzes jim treba zacit promichavat soucastky navzajem - jestli po
prohazeni uplne vsech bude stale fungovat pocitac nalevo a nefungovat
napravo, tak to neni soucastkama ... ;-)

	Ano, nerikam, ze to nema nikdy zadny smysl - to se musi posoudit v
konkretni situaci. Ja uz ale samotnou okolnost, ze system sahl do swapu
povazuji za vyskyt kriticke az havarijni situace (tedy, na dobre
dimenzovanem FreeBSD - za SUN hovorit nemohu) - za normalniho provozu
proste nase pocitace do swapu nesahaji.

	Cimz netvrdim, ze nemusi byt za konkretnich podminek ucelna takova
konfigurace, kdy je vhodne spolehlivy swap zajistit.

	Na stroji s takovymi pozadavky bych ale na druhou stranu zase cekal
hardwarovy, nikoli softwarovy raid ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz