swap_pager: indefinite wait buffer

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Aug 6 11:11:00 CEST 2006

Divacky Roman wrote:

[...]

> mit swap na sw mirroru je blbost z nasledujiciho duvodu:
>
> swap se pouziva v (hodne hrube receno) v lowmemory situacich. sw raid potrebuje
> ke svemu behu pamet. tedy muze nastat situace, kdy mame malo pameti, system
> chce swapovat, pro swap ale potrebuje pamet, tu zacne uvolnovat pres swapovani,
> na ktere musi uvolnovat pamet a dal si to dokazete prestavit :)

Mile rad ten swap z mirroru vyndam, ale jak jsem se nad tim zamyslel,
tak nevim, jak to udelat bez prerozdeleni disk - jde to nejak? V
soucasnosti je gmirror udelany nad celymi disky ad4 a ad5, ty maji
nasledujici layout:
ad4
ad4s1
ad4s2
ad4s1a
ad4s1b
ad4s1c
ad4s1d
ad4s1e
ad4s1f
ad4s1g
ad4s1h
ad4s2c
ad4s2d

stejne pak je to i s ad5

Muzu mirror gm0 udelat treba nad s1 a mirror gm1 nad s2, misto nad celym
diskem, ale to mi porad v s1 zustane swap. Je tedy jedine reseni uplne
prekopat disk, udelat napriklad s1 jen pro swap (samostatny slice) a
dale pak udelat s2 namisto soucasne s1 a s3 namisto soucasne s2?

[...]

> no.. tohle zni jako blbost, ale faktem zustava, ze se deje plno ruznych
> zajimavych veci.
>
> ja uz se vzdal idealismu ze by veci meli fungovat asi priblizne tak jak je to
> logicke, nefunguji. kdyz mam 2 uplne stejne lopaticky tak s jednou se mi bude
> pisek hrabat lip. tenhle svet je divnej :)

Tak to jsi mi nahral naprosto presne - mam tu ty dva identicke stroje a
na obou jsem ted znovu spustil synchronizaci mirroru (na jednom disk v
noci "odpadnul" sam po chybe FAILURE - WRITE_DMA48 timed out, na druhem
jsem to vyvolal umele). Na tom prvnim zminovanem jede synchronizace
5MB/s na druhem 15MB/s a pritom na obou jeste cca pred tydnem jela skoro
40MB/s. V konfiguraci BIOSu ani systemu se nic nezmenilo, disky v prvnim
byl pred 3 dny vymenen za novy, protoze prvni odesel do vecnych lovist
(viz moje maily ve freebsd-geom@).

Vazne mam pocit, ze tohle leto funguju jak hromosvod na vsechny problemy
a pokud se neco muze rozbit, tak me se to rozbije rovnou dvakrat.

Miroslav Lachman