swap_pager: indefinite wait buffer

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Sun Aug 6 10:49:04 CEST 2006

On Sun, Aug 06, 2006 at 10:31:51AM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	No, ja vim, co bych ted na tvem miste udelal ja - vyhodil mirror a
> zkusil identickou konfiguraci provozovat na jednom z obou dvou disku -
> bez (g)mirroru.

mit swap na sw mirroru je blbost z nasledujiciho duvodu:

swap se pouziva v (hodne hrube receno) v lowmemory situacich. sw raid potrebuje
ke svemu behu pamet. tedy muze nastat situace, kdy mame malo pameti, system
chce swapovat, pro swap ale potrebuje pamet, tu zacne uvolnovat pres swapovani,
na ktere musi uvolnovat pamet a dal si to dokazete prestavit :)

> 	Dalsi zavery bych udelal az pote.
>
> 	Ja vim, ze clovek by nemel precenovat prvni dojem, ale moje prvni
> setkani s GEOM subsystemem bylo takove, ze system padal, coz me donutilo
> nahlednout do kodu, a tenhle pohled me prilis neuklidnil - nebyl to moc
> cisty a peclive napsany kod. Mozna je to uz dneska jinak, ale jakmile je
> nekde nejaky problem a pouziva se tam z tohoto sybsystemu pouziva neco
> co neni tak uplne bezne je muj prvni impuls zkusit to nejdriv bez toho -
> proste jen co to udela. A tady jeste to swapovani pres nej ...

ve modernich fbsd se veskere (diskove) io operace provadeji pres geom. tedy i
to swapovani, neni mozne se tomu vyhnout. geom je abstraktni vrstva pro pristup
k fyz. disk. zarizenim. tj. slice, disk, partition a pak nejake abstraktni
(treba ten mirror).

kod geomu jsem nevidel, ale soude dle autora (phk) bych se zrovna tohohle nebal

> 	Jakmile ctes cizi radu, je treba si vec i tak rozmyslet sam. Moje rady
> z tohoto pravidla nevyjimaje ...
>
> 	Kdysi, ale to bylo jeste na WIndows 3.1 jsem cetl vazne minenou radu,
> ze swap pro Windows je dobre mit na RAMdisku - protoze je to rychlejsi ;-)

no.. tohle zni jako blbost, ale faktem zustava, ze se deje plno ruznych
zajimavych veci.

ja uz se vzdal idealismu ze by veci meli fungovat asi priblizne tak jak je to
logicke, nefunguji. kdyz mam 2 uplne stejne lopaticky tak s jednou se mi bude
pisek hrabat lip. tenhle svet je divnej :)

> 	To bych nedelal. Je pravda, ze swap rozdeleny na dva disky ma vetsi
> pruchodnost nez swap na jednom disku, ale zaplatis za to tim, ze pri
> zavade kterehokoliv disku ti system spadne. Pokud das swap jen na jeden
> disk, pak je riziko padu mensi - nastane jen pro zavade prave tohohle disku.

statistika sice neni zrovna moje parketa, ale jsi si tim dane jisty? mne prijde
ze ta pravdepodobnost je stejna (matematicky). kdyz mas pravdepodobnost P ze ti
disk chcipne (rekneme ze je stejna pro vsechny disky) a ty disky na sobe
nezavisi tak je pravdepodobnost padu celeho systemu furt P ne? ale rikam,
statistika mi nikdy nesla ;(

> 	A co se te zvysene pruchodnosti swap-systemu tyce - uz jsem to psal
> minule - u systemu, ktery swapuje je otazka po vykonu jasnym faux pas ...

no... neni swapovani jako swapovani. prijde mi dost prirozene ze muze nastat
situace kdy by pamet N sice stacila ale pamet N+X, kde X musim hodit do swapu,
bude o tolik lepsi, ze se mi vyplati stravit cas T potrebny na swapovani toho
prostoru X :)

navic... pridat swap je VELMI levne a pohodlne, pridat pamet atd. ne tak proc
to resit :)