swap_pager: indefinite wait buffer

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Aug 6 10:31:51 CEST 2006

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 08/06/06 09:49:

> Kdyby se to objevilo na stroji, ktery bezi uz nejaky cas bez problemu,
> tak bych se tim take asi nezabyval, jenze tohle jsou ty dva stroje,
> ktere tady s podobnymi problemy ohledne diskoveho systemu resim uz mesic
> a stale jsem je jeste nemohl uvest do produkce, takze se tahle chyba
> objevila v prubehu zahorovaciho testovani. U obou stroju uz byl vemenen
> cely server za jiny a nasledne i disky, takze ted se pracuje s jinym HW
> identickych znacek a modelovych rad (pravdepodobne i stejna vyrobni
> serie) a ja uz zacinam mit podezreni, ze na teto konfiguraci mi zkratka
> [...]

	No, ja vim, co bych ted na tvem miste udelal ja - vyhodil mirror a
zkusil identickou konfiguraci provozovat na jednom z obou dvou disku -
bez (g)mirroru.

	Dalsi zavery bych udelal az pote.

	Ja vim, ze clovek by nemel precenovat prvni dojem, ale moje prvni
setkani s GEOM subsystemem bylo takove, ze system padal, coz me donutilo
nahlednout do kodu, a tenhle pohled me prilis neuklidnil - nebyl to moc
cisty a peclive napsany kod. Mozna je to uz dneska jinak, ale jakmile je
nekde nejaky problem a pouziva se tam z tohoto sybsystemu pouziva neco
co neni tak uplne bezne je muj prvni impuls zkusit to nejdriv bez toho -
proste jen co to udela. A tady jeste to swapovani pres nej ...

> Udelal jsem to cele podle clanku na OnLamp
> http://www.onlamp.com/pub/a/bsd/2005/11/10/FreeBSD_Basics.html kde se

	Jakmile ctes cizi radu, je treba si vec i tak rozmyslet sam. Moje rady
z tohoto pravidla nevyjimaje ...

	Kdysi, ale to bylo jeste na WIndows 3.1 jsem cetl vazne minenou radu,
ze swap pro Windows je dobre mit na RAMdisku - protoze je to rychlejsi ;-)

> Diky za zajimavy postreh, za celou dobu mi tohle neprislo ani trochu
> zvlastni, ale pritom je jasne, ze mit swap mimo mirror je asi
> prirozenejsi a da se tim ziskat dvojnasobna velikost swapu.

	To bych nedelal. Je pravda, ze swap rozdeleny na dva disky ma vetsi
pruchodnost nez swap na jednom disku, ale zaplatis za to tim, ze pri
zavade kterehokoliv disku ti system spadne. Pokud das swap jen na jeden
disk, pak je riziko padu mensi - nastane jen pro zavade prave tohohle disku.

	A co se te zvysene pruchodnosti swap-systemu tyce - uz jsem to psal
minule - u systemu, ktery swapuje je otazka po vykonu jasnym faux pas ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz