swap_pager: indefinite wait buffer

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Aug 6 09:49:51 CEST 2006

Dan Lukes wrote:

> 	To znamena jen to, ze bylo potreba ze swapu do pameti nacist nejaky kus
> pameti - a trvalo to dele, nez je bastaveny cas (HZ*20).
>
> 	Uz z toho ale nelze vycist proc to trvalo tak dlouho.
>
> 	Osobne si myslim, ze tato hlaska je nasledek, nikoli pricina problemu.

> 	Myslis procesor je nevytizen ...

Ano, mel jsem namysli primarne procesor, ale v podstate tam nebezi ani
nic jineho, co by melo vytezovat disky (zadne velke zapisy / cteni),
presto se to chova tak, jako by byl diskovy system pretizeny

> 	Jestlize je vytizen (pretizen) diskovy system, pak s eneni co divit -
> to s emusi prohledat vsechny adresare v ceste, nez se najde binar, pak
> ten se musi nacist, pak se jeste hledaji dynamicke knihovny ...

Jen nechapu, proc se diskovy system chova jako pretizeny - operace
trvaji vice jak 5 sekund i kdyz probiha priblizne jedna diskova
transakce za sekundu - pri kopirovani /usr/ports jich probiha okolo 500
za sekundu (jeste den pred tim tomu tak bylo i na tomto stroji)

[...]

> 	Krome debuggeru jadra me nic rozumeneho nenapada. Ale ja bych se tim
> rozhodne nezabyval v pripade, ze se to objevilo poprve - to bych stroj
> proste restartoval a okamzite zapomel.

Kdyby se to objevilo na stroji, ktery bezi uz nejaky cas bez problemu,
tak bych se tim take asi nezabyval, jenze tohle jsou ty dva stroje,
ktere tady s podobnymi problemy ohledne diskoveho systemu resim uz mesic
a stale jsem je jeste nemohl uvest do produkce, takze se tahle chyba
objevila v prubehu zahorovaciho testovani. U obou stroju uz byl vemenen
cely server za jiny a nasledne i disky, takze ted se pracuje s jinym HW
identickych znacek a modelovych rad (pravdepodobne i stejna vyrobni
serie) a ja uz zacinam mit podezreni, ze na teto konfiguraci mi zkratka
FreeBSD uspesne nikdy nepobezi. :(

> 	Jinak ale, koukaje na ten vypis gstat, neverim vlastnim ocim - opravdu
> mas swap v mirroru ?

Udelal jsem to cele podle clanku na OnLamp
http://www.onlamp.com/pub/a/bsd/2005/11/10/FreeBSD_Basics.html kde se
pise, ze se ma v sysinstalu provest uplne normalni rozdeleni disku a pak
jen k tomu vsemu pribalit gmirror, takze i swap je v mirroru.

> 	Popravde receno, poprve bych to resil tak, jak je naznaceno vyse. Hned
> podruhe bych to resil tak, ze bych swap prendal primo na fyzicke disky -
> no, ve skutecnosti, me by nikdy nenapadlo mit swap na softwarovem RAIDu
> jakehokoliv stupne ...

Diky za zajimavy postreh, za celou dobu mi tohle neprislo ani trochu
zvlastni, ale pritom je jasne, ze mit swap mimo mirror je asi
prirozenejsi a da se tim ziskat dvojnasobna velikost swapu. Pokusim se
to tedy prekonfigurovat tak, aby swap nebyl v mirroru.
Ovsem obavam se, ze to nezpusobuje muj problem, ze to je az jeho
nasledkem, jak jsi sam napsal o hlasce swap_pager: indefinite wait...

Miroslav Lachman