swap_pager: indefinite wait buffer

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Aug 6 00:20:57 CEST 2006

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 08/05/06 20:05:
> Dnes se mi v logu na jednom serveru objevilo nekolik zprav, jako je tato:
> swap_pager: indefinite wait buffer: bufobj: 0, blkno: 23, size: 4096

	To znamena jen to, ze bylo potreba ze swapu do pameti nacist nejaky kus
pameti - a trvalo to dele, nez je bastaveny cas (HZ*20).

	Uz z toho ale nelze vycist proc to trvalo tak dlouho.

	Osobne si myslim, ze tato hlaska je nasledek, nikoli pricina problemu.

> System je pritom nevytizen. Sice na nem je spusteni Apache, MySQL,

	Myslis procesor je nevytizen ...

> Napriklad spusteni prikazu gstat trva vic nez minutu.

	Jestlize je vytizen (pretizen) diskovy system, pak s eneni co divit -
to s emusi prohledat vsechny adresare v ceste, nez se najde binar, pak
ten se musi nacist, pak se jeste hledaji dynamicke knihovny ...

> Nejsem bohuzel nijak schopen zjistit, cim to muze byt.

	Ja vim co tomu je. Je to rozbity ;-)

> Zmineny stav trva uz vice jak 12 hodin, neni mi znamo, ze by neco
> opravdu pracovalo s diskem. Dokazal by mi nekdo poradit, cim a jak
> zjistovat, kde muze byt problem?

	Krome debuggeru jadra me nic rozumeneho nenapada. Ale ja bych se tim
rozhodne nezabyval v pripade, ze se to objevilo poprve - to bych stroj
proste restartoval a okamzite zapomel.

	Jinak ale, koukaje na ten vypis gstat, neverim vlastnim ocim - opravdu
mas swap v mirroru ?

	Popravde receno, poprve bych to resil tak, jak je naznaceno vyse. Hned
podruhe bych to resil tak, ze bych swap prendal primo na fyzicke disky -
no, ve skutecnosti, me by nikdy nenapadlo mit swap na softwarovem RAIDu
jakehokoliv stupne ...

	Nemuzu rict, ze mam nejaky zvlastni duvod, proc takove konfiguraci
neverim - ale swap kod je takova citliva a pomerne dost low-level vec,
tak bych proste jen naprosto zbytecne (protoze vyhody to zadne nema,
snad jedine vyjma RAID0 - ale kdo by se ptal po vykonu na masine, ktera
swapuje ??? ) neprovokoval ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz