DVD region

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Aug 2 11:38:05 CEST 2006

Pav Lucistnik napsal/wrote, On 08/02/06 11:06:

> Mplayer mozna regiony ignoruje, ale hardware mechaniky ne.

	To je pravda, presto to nemusi byt v rozporu s tim, ze konkretni
prehravac nastaveni regionu ignoruje.

	Nastaveni regionu se tyka pouze toho, zda od mechaniky obdrzim
desifrovaci klic na ctena data - a ten obdrzim jen v pripade, ze
nastaveny region mechaniky odpovida povolenym regionum vlozeneho DVD.
Vlastni pravo cteni sektoru vsak neni timto mechanismem nijak naruseno -
ty mohu cist vzdy.

	Pokud tedy prehravac dokaze ziskat desifrovaci klic jinym zpusobem nez
dotazem mechanice, pak muze libovolne prehravat i data urcena pro
"nepatricny" region.

> Resenim je pouzit nejakou neoficialni utilitu k vypnuti kontroly
> regionu ve firmwaru mechaniky, coz obvykle funguje do chvile, kdy se
> pokusite prehrat chranene DVD ve Windows.

	Lepsi jsou "autoreset" firmwary, ktere proste zabrani ukladani postu
zmen regionu - a tak po kazdem zapnuti mechaniky je k dispozici vsech
pet zmen.

Ondra Koutek napsal/wrote, On 08/02/06 11:15:
> No, co ja vim, tak uz jsou i chranena DVD ktera se odmitaji prehravat na "regionfree" mechanikach.

	DVD je umelohmotna placka bez vlastni vule - ta nic odmitnout nemuze ;-)

	Pouzivany trik je v tom, ze vam na DVD daji obsah urceny pro nejaky
"divny" region, ktery urcite legalne v mechanice nastaveny nemate. Ten
by tedy za normalnich okolnosti byl nedostupny. Pokud ale mate RPC1
mechaniku (bez vnitrni region-ochrany, at uz takova byla odjakziva, nebo
vznikla upravou firmware) a region vam nehlida ani system nad ni, pak
pristupny je - a spousta prehravacu vam tedy prehraje ten (jelikoz
prehrava prvni pristupny, nepredpokladaje, ze na CD jsou pro ruzne
regiony ruzne obsahy). A to je vetsinou jen kratky sot vyhrozujici
sankcemi za poruseni zakona. I tady je resenim "autoreset" firmware nebo
inteligentnejsi prehravac.

	Nicmene, to uz jsme odbocili od problematiky, ktera se tyka FreeBSD...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz