Instalace NOD32 na BSD 4.11

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Thu Jul 27 11:51:09 CEST 2006

Dobre odpoledne,

Stefan Kremen wrote:
> On Thu, 27 Jul 2006 10:32:48 +0200, David Flegl wrote
>
> Ak chces NODa pouzit ako antivirovy filter pre postfix, odkazem ta na moj
> prispevok do tejto konferencie:
>
> http://www.freebsd.cz/listserv/archive/users-l/2006-March/015863.html
>
> NOD je vynikajuci antivir, pouzivam ho na desktope, chcel som ho samozrejme
> pouzit aj priamo na serveri, co som spravil, no a z vyssie uvedeneho dovodu
> som sa rozhodol NODa po vyprsani licencie odstavit a nechat tam len ClamAV.

mam NOD32 nainstalovany na jednom serveru z podobneho duvodu. Maji Nod32
na desktopech, tak proc to nezkusit i na serveru. Provozuji to na
FreeBSD 4.10, Sendmail + MIMEDefang + ClamAV + SpamAssassin + NOD32 + ...

Prave postup ESETu s SMTP serverem se mi vubec nelibil. Resil jsem to
pres nod32d a nod32cli. Nod32d je daemon. Nod32cli se spousti z
Mimedefangu a pres socket predava data nod32d. Uz to je v provozu
hezkych par mesicu a bez nejmensich potizi. Jen to logovani je horsi.
Nod32d loguje pres syslog a nod32cli se nedozvi jaky vir bych chycen.
Dozvi se jen, jestli byla zprava zavirovana, ci nikoliv.

Maji i verzi z prikazove radky, ale ta je z jineho baliku a tudiz i
jinak licencovana.

ClamAV jsem tam nechal, aby clovek nemel problem v pripade vyprseni licence.

	Mejte se optimalne
		Ivo Hazmuk