vtun a zarizeni tun v 6.1R

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jul 19 11:49:03 CEST 2006

Divacky Roman wrote:
> kterekoliv 2 mi funguje, ale 3 zaroven ne, s toudle hlaskou:
> Jul 19 09:37:53 queeg500 vtund[99506]: Can't bind to the socket
> Jul 19 09:37:53 queeg500 vtund[99506]: Can't establish UDP session
>
> neni to chyba konfigurace (myslim) protoze mi jedou libovolne 2 tunely zaroven, pouze
> kdyz pridam libovolny 3ti tak to prestane fungovat

	Mozna jsme neco prehledl, ale neco mi unika - ty mas na masteru uz
dvakrat spusteni vtund, a pri tretim pokusu o spusteni to vypise shora
uvedenou hlasku ?

	Ja si vzdycky myslel, ze na jednom cilovem portu (presneji receno,
kombinace cilovy port+adresa) muze v jednu chvili poslouchat jenom jeden
uzivatelsky proces.

	Takze (IMHO):

1. Hlaska je "zmatena" a problem nesouvisi s 'bind()' (bohuzel, hlaska
se neobtezuje vypsat s jakou konkretni chybou ten neuspesny bind skoncil)

2. Ty dva procesy, co funguji, neposlouchaji na stejnem portu a adrese
(a treti uz se nenasla) - coz by objasnil netstat -an a pripadne ifconfig -a

3. Problem je uplne nekde jinde.

	No, ja bych se s tim asi nepatlal a podival se, s cim to havaruje ten
bind, ale chapu, ze ne kazdy ma chut resit problem ctenim (a pripadnou
drobnou upravou, co se informacni hodnoty hlasky tyce) zdrojovych kodu.

	Ale pokud ti nikdo neporadi nic rozumejsiho ...

						Dan

> p.s. konfigurace vtun je na www.mzm.cz/vtund.conf, pokud tam nejakou chybu mam
> tak mi prosim reknete. ja pocitacum moc nerozumim ;)

Lip by se to cetlo, kdyby to bylo kratsi - a kratsi by to bylo, kdyby v
tom nebylo spousta komentaru bez informacni hodnoty. Ty si je tam klidne
mej, ale kdyz chces, aby to cetl nekdo jiny ...