sendmail - omezeni uzivatelu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jul 18 19:10:54 CEST 2006

Petr Macek napsal/wrote, On 07/18/06 09:19:
> Zakaznik omezuje uzivatele, co kdo muze a tyka se to i mailovani.
> Uzivatele si muzou posialt maily jen lokalne (domena firma.local), jen
> vybrani pouzivaji firma.cz.

> Pujde v sendmailu nejak vyjmenovat, kdo muze posilat a dostavat postu z
> inetu?  Neznam sendmail dokonale, napadaji me takove veci jako pouzit
> genericstable nebo treba nejaky parametr spamass-milteru (ktery mi tam
> stejne bezi - tim myslim nejaky blacklist).

> Nebo to jde nejak jednoduse a me to nenapada? :-)

	Ja jsem presne tohle uz s nekym resil - ale uz je to par let a opravdu
nevim, jestli to bylo tady v konferenci, nebo se na me obratil nekdo
soukrome.

	Reseni neni prilis slozite, alespon pro nekoho, kdo je alespon trochu
kamarad s konfiguraci sendmailu (coz uznavam je podminka takrka
nesplnitelna).

	To se nadefinuje class, ktera obsahuje adresy lidi s privilegovanym
pristupem:

F{Unlimited} -o /etc/mail/unrestrictedlist.txt

A pak bych v rulesetu Local_check_rcpt testoval:

FROM adresa je lokalni a neni v tride Unlimited a TO adresa je nelokalni
-> #error

	Jestli to opravdu potrebujes rozepsat na na uroven presneho zneni v
konfiguraku, tak se ozvi, ale moc se mi do toho, poravde receno, nechce.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz