vypadek napajeni a fsck

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Jul 7 09:59:57 CEST 2006

Divacky Roman wrote:
[..]
> ro / je... no, dost o nicem. mas zaple SU na / (defaultne to tusim zaple neni)

Proc je ro / o nicem? SU zapnute neni:
/dev/da0s1a on / (ufs, local)
devfs on /dev (devfs, local)
/dev/da0s1g on /usr (ufs, local, soft-updates)
/dev/da0s1f on /tmp (ufs, local, noatime, noexec, nosuid, soft-updates)
/dev/da0s1d on /var (ufs, local, noatime, nosuid, soft-updates)
/dev/da0s1e on /var/log (ufs, local, noatime, noexec, nosuid, soft-updates)
/dev/da0s2d on /mnt/dsk0 (ufs, local, noatime, nosuid, soft-updates)
/dev/da1s1d on /mnt/array0 (ufs, local, noatime, noexec, nosuid,
soft-updates)

Jak tak an to koukam, tak bych treba mohl na tom /mnt/array0
soft-updates vypnout, zapisu tam probiha minimum, 99% je jen cteni.
Nejaka pro a proti SU?

[...]
> http://www.freebsd.org/projects/bigdisk/index.html
>
> ten problem s bgfsck bych zkusil nekde reportnout pac to zni pekne nechutne.

Ja mam prave pocit, ze je to uz znamy problem, protoze jsem o tom cetl
asi ve freebsd-fs

> kazdopadne - pomalicku se k nam riti gjournal a snad i nativni journalovaci
> ffs tak uvidime co bude nejlepsi reseni koncem roku :)

Ale opravdu pomalicku, mam pocit, ze to bude par let trvat, nez se
odvazim nasadit gjournal do produkcniho provozu. Navic co jsem tak cetl,
tak ani journalovaci system podobnemu chovani nemusi uplne zabranit. Ale
to je "jedna pani povidala", ja journalovaci system nikde nepouzival.

Miroslav Lachman