vypadek napajeni a fsck

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Fri Jul 7 09:20:35 CEST 2006

On Thu, Jul 06, 2006 at 04:50:27PM +0200, Miroslav Lachman wrote:
> [...]
> proces na / nezapisuje?
> Zkusil jsem `fstat | grep " / "` a to vypada, ze tam nic nezapisuje, ale
> na druhou stranu mi to rekne jen to, ze v ten okamzik tam neni zadny
> soubor otevreny k zapisu. Ovsem o sekundu pozdeji tam zrovna neco muze
> chtit zapsat.
> Je nejaky lepsi zpusob, nez pokus a omyl?
> Pripadne pomohou problemum s FS pri vypadku napajeni i nejake dalsi
> volby mount, ktere se daji aplikovat pripadne i na /var /var/log
> /tmp...? Zase tedy s ohledem na to, aby nebyl prilis degradovan vykon.

ro / je... no, dost o nicem. mas zaple SU na / (defaultne to tusim zaple neni)

> [...]
> pro takhle velke oddily (respektive pro oddily s velkym poctem inode) je
> potreba velke mnozstvi RAM (server ma 2GB RAM), ale uz nevim presne,
> jaky je v tom vztah a jestli to plati jen pro background fsck. Vite
> nekdo tuhle informaci z hlavy? Tim by se mozna vysvetlilo to, proc
> system pri background fsck 1.2TB oddilu spadne.
> Pokud v rc.conf nastavim background_fsck="NO", tak se zacne pri
> bootovani spoustet fsck a kontrola 1.2TB oddilu probehne v poradku
> (najde a opravi par chyb a system pak normalne nabootuje)

http://www.freebsd.org/projects/bigdisk/index.html

ten problem s bgfsck bych zkusil nekde reportnout pac to zni pekne nechutne.

kazdopadne - pomalicku se k nam riti gjournal a snad i nativni journalovaci
ffs tak uvidime co bude nejlepsi reseni koncem roku :)