vypadek napajeni a fsck

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Fri Jul 7 12:09:22 CEST 2006

On Fri, Jul 07, 2006 at 09:59:57AM +0200, Miroslav Lachman wrote:
> [...]
> /dev/da0s1g on /usr (ufs, local, soft-updates)
> /dev/da0s1f on /tmp (ufs, local, noatime, noexec, nosuid, soft-updates)
> /dev/da0s1d on /var (ufs, local, noatime, nosuid, soft-updates)
> /dev/da0s1e on /var/log (ufs, local, noatime, noexec, nosuid, soft-updates)
> /dev/da0s2d on /mnt/dsk0 (ufs, local, noatime, nosuid, soft-updates)
> /dev/da1s1d on /mnt/array0 (ufs, local, noatime, noexec, nosuid,
> soft-updates)
>
> Jak tak an to koukam, tak bych treba mohl na tom /mnt/array0
> soft-updates vypnout, zapisu tam probiha minimum, 99% je jen cteni.

softupdates nicemu nevadi. resp. mozna na nejakem stroji co ma tak do 5KB ram
mozna vadi ale jinde ne. urcite bych je mel zaple vsude.

a to co jsem chtel rict - pkud nemas SU na / tak je logicke ze / muze byt po
restartu v nekonzistentnim stavu, se SU by byt nemel.

> [...]
>
> Ja mam prave pocit, ze je to uz znamy problem, protoze jsem o tom cetl
> asi ve freebsd-fs

ajo.. tak to nectu

> Ale opravdu pomalicku, mam pocit, ze to bude par let trvat, nez se
> odvazim nasadit gjournal do produkcniho provozu. Navic co jsem tak cetl,
> tak ani journalovaci system podobnemu chovani nemusi uplne zabranit. Ale
> to je "jedna pani povidala", ja journalovaci system nikde nepouzival.

no.. praveze diky geomu jsou tyhle IO tridy pomerne jednoduse implementovatelne
a je v nich celkem malo bugu. ja bych se toho nebal. az nekdo udela jffs/ufsj
tak se budu bat to nasadit, ale gjournalu bych se faktis nebal.