newsyslog.conf a rotace dle velikosti i casu

Petr Rehor prehor at gmail.com
Fri Jun 16 19:37:43 CEST 2006

On 6/16/06, Dan Lukes <dan at obluda.cz> wrote:
> Jindra Fucik wrote:
> Ale v teto chvili bych to resil jednoduse - takovou upravou manualove
> stranky, aby bylo jasne, jak se newsyslog v te-ktere situaci skutecne
> chova. Nakonec, on je to celkem trivialni programek, takze pokud nekdo
> vyzaduje specialni chovani (a je otazka, kdyz uz specifikuji, ze se mi
> LOG ma rotovat podle velikosti - a tedy rotuje "kdy se mu zachce" - jaky
> ma smysl soucasne pozadovat jeste dalsi rotaci v jeden konkretni presny
> cas) tak si takove chovani dokaze zajistit sam velmi trivialnim
> shellovskym scriptem.

Ono to urcite kouzlo ma. Pokud vim ze za obvyklych podminek log roste
stale stejne a chci si ho archivovat tak si nastavim rotaci jedno za
den-tyden-mesic, ale pro pripad, ze se z nejakeho duvodu muze
dramaticky zvetsit, tak bych chtel aby se zarotoval a zkomprimoval
casteji a dokonce bych chtel, aby se mi kvuli tomu neodmazaly archivni
kopie rotovane podle casu, ktere jsou treba rok stare, ale pri
rotovani podle casu se vsechny zkomprimovane spojily do jednoho (ja
vim, chci hodne :-).

Me to treba trapi u maillogu, kdy se muze stat ze najednou vyleti
pocet nesmyslnych mailu nade vsechny meze - stalo se mi ze kdosi zacal
do spamu psat zpatecni adresu z nasi domeny, nestacili jsme se divit
kolik nam toho zacalo chodit a /var/log zahy zacal upet ve svech,
protoze do te doby stacilo rotovat jednou za mesic.

P.