newsyslog.conf a rotace dle velikosti i casu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jun 16 17:38:37 CEST 2006

Jindra Fucik wrote:

> .... coz je celkem logicke chovani, protoze tim padem mas moznost dosahnout
> obou stavu.
> tedy - pokud napises vsechno do jedne radky, mysli se tim AND, pokud napises
> dve radky, jednu s velikosti a druhou s datumem, mysli se tim OR - ve
> smyslu: rotuj pokud velikost prekroci 100kb nejpozdeji v nedeli.

	No, to jsem se asi nevyjadril dostatecne jasne a pochopitelne. I kdyz
to napises do jedne radky, tak ty dve podminky (velikost a cas) budou
nekdy "AND" a nekdy "OR" - a to podle toho, v jakem formatu cas zapises.

	Dokonce ale i kdyby to bylo tak, jak pises ty to neni uplne ciste a
trivialni - snaha docilit "OR" dvojim zapisem je problematicka v
okamziku, kdy budou splneny obe podminky - pak by bylo treba peclive
rozmyslet, v jakem poradi ty dve podminky psat, aby to opravdu udelalo
to, co mas v umyslu - tedy presneji - zrejme by se vzdy nejprve musela
psat podminka casova a pak teprve velikostni. Kod sice s vicenasobnym
vyskytem souboru pocita - ale je to tam relativne komplikovane a muj
socasny dojem je, ze to resi jen v pripade, ze dojde k soubehu jmen
rozexpantovanych z nejakeho GLOBu se jmenem specifikovanym "presne" -  a
i pak to resi, mam dojem, "sectenim" podminek.

	Rozhodne, chovani za situace, kdy by tam byl tentyz soubor vicekrat mi
nepripada prilis jasne a muselo by se to poradne zanalyzovat.

	Ale v teto chvili bych to resil jednoduse - takovou upravou manualove
stranky, aby bylo jasne, jak se newsyslog v te-ktere situaci skutecne
chova. Nakonec, on je to celkem trivialni programek, takze pokud nekdo
vyzaduje specialni chovani (a je otazka, kdyz uz specifikuji, ze se mi
LOG ma rotovat podle velikosti - a tedy rotuje "kdy se mu zachce" - jaky
ma smysl soucasne pozadovat jeste dalsi rotaci v jeden konkretni presny
cas) tak si takove chovani dokaze zajistit sam velmi trivialnim
shellovskym scriptem.

	Jen na pkraj - tohle neni jediny problem, ktery newsyslog ma - jak jsem
tak do nej koukal, rekl bych, ze jakmile se pouzije u jedineho souboru
"rotace v presny cas" pak musi bty newsyslog spousten prave kazdou
hodinu, s odchylkou mensi, nez jedna vterina. Jinak se muze stat, ze
nektera rotace bude vynechana nebo provedena vicekrat. Coz znamena, ze
tento zapis casu je neslucitelny s optionem '-J' u cron ...