newsyslog.conf a rotace dle velikosti i casu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jun 16 20:10:20 CEST 2006

Petr Rehor wrote:

> Ono to urcite kouzlo ma. Pokud vim ze za obvyklych podminek log roste
> stale stejne a chci si ho archivovat tak si nastavim rotaci jedno za
> den-tyden-mesic, ale pro pripad, ze se z nejakeho duvodu muze

	Jednou za X ve spojitosti s velikosti problem neni - to funguje tak, ja
si vsichni myslime i jak manual rika - tedy "OR".

	Proste nastavim soucasne velikost a cas "jednou za" (24, 168, ...).

	A prave proto, ze tohle jde si myslim, ze ne uplne stastne chovani
newsyslogu neni takovy problem.

	Problem je, kdyz chci rotovat nikoli jednou za den, ale kazdy den ve
14:00 (17:00, 0:00, kazde pondeli, kazdeho tretiho v mesici). Takovou
podminku uz s velikosti spojit nelze - respektive lze, ale nikoli jako
"nebo" ale "a zaroven".

> casteji a dokonce bych chtel, aby se mi kvuli tomu neodmazaly archivni
> kopie rotovane podle casu, ktere jsou treba rok stare, ale pri
> rotovani podle casu se vsechny zkomprimovane spojily do jednoho (ja
> vim, chci hodne :-).

	No, script, ktery by to delal by nebyl nijak dlouhy ani slozity.
Naopak, musim si tohle zadani pamatovat, bude se mi to hodit na cviceni
- kdo ma furt vymyslet dostatecne trivialni prikladky, aby se na nich
zacatecnici procvicili a pritom to vypadalo alespon trochu uzitecne (aby
nemeli dojem, ze delaji jen neuzitecne zbytecnosti) ... ;-)

> kolik nam toho zacalo chodit a /var/log zahy zacal upet ve svech,
> protoze do te doby stacilo rotovat jednou za mesic.

	Rotovat je treba spis casto a nechavat si proste vic kopii ...

	maillogy rotuju denne a nechavam si jich na nezajimavych MTA okolo
triceti, na dulezitejcich 90 a misty i pres stovku ...