problem s pridelovanim pasma ALTQ & pf

stobbi stobbi at netmont.sk
Fri Jun 9 09:42:49 CEST 2006

> Jen pro jistotu pripominam (uz se to tady nekolikrat probiralo tak
> kdyztak prohlednete archiv), ze podobne problemy lze resit jen na "push"
> strane linky (tedy tam, kde se do ni data tlaci). Na "pull" strane (tam,
> kde data z linky uz vylezaji) je to v zasade nemozne. Pokud je vas stroj
> az za zminenou 2Mb linkou tak bez ohledu na zvolene prostredky nepujde
> zabezpecit bod [3] a i s bodem [2] budou urcite potize (coz uz jsou
> vsecny body, jine resit nepotrebujete).

2Mbit je na WAN rozhrani, shaping chcem samozrejme robit na LAN rozhrani.
Pozeral som si archiv z februara ohladom toho pridelovania pasma, ale to
nebolo riesene cez pf.

> Neumim poradit, jak problem vyresit pomoci pf a altq, ale pokud je
> dulezite vyresit problem sam a metody reseni si mohu vybrat volne, pak
> ja bych pouzil ipfw/dummynet a vyuzil toho, ze paket pri pruchodu
> routerem prochazi firewallem dvakrat.

je mozne skombinovat pf a dummy-net? Teda, firewall by som poriesil cez pf a
pridelovanie pasma cez dummy-net? Ako by sa to spravalo? Najprv to prebehne
cez pf a potom cez dummy-net?

to by bolo skvele ... :)

Pali