problem s pridelovanim pasma ALTQ & pf

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jun 9 10:09:23 CEST 2006

stobbi napsal/wrote, On 06/09/06 09:42:

> 2Mbit je na WAN rozhrani, shaping chcem samozrejme robit na LAN rozhrani.
> Pozeral som si archiv z februara ohladom toho pridelovania pasma, ale to
> nebolo riesene cez pf.

	Takze "shapovat" chcete az "za linkou". Jenze, tam uz je jedno, jestli
to chcete resit pomoci pf, ipfw, nebo to bude hlidat sekretarka s
obuskem v ruce. Za linkou je to proste nemozne principialne. Muzete
zahazovat jedine to, co omezenou kapacitou linky uz proslo - tim se
ovsem nikdy nevytvori na lince misto pro to, aby prosly pakety urcene
pro nekoho jineho, ktery aktualne nema k dispozici svoje garantovane
pasmo protoze uz na stupu do linky ho nekdo jiny prilis omezuje - a tam
to zahazuje neco, co o vasich pravidlech nema nejmensi poneti.

> je mozne skombinovat pf a dummy-net? Teda, firewall by som poriesil cez pf a
> pridelovanie pasma cez dummy-net? Ako by sa to spravalo? Najprv to prebehne
> cez pf a potom cez dummy-net?

	Pokud vim, tak to jde, jake je poradi ale nevim.

	Stale ale plati, ze jestli jste "za linkou" tak pozadovane vlastnosti
nelze zajistit zadnym zpusobem.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz