problem s pridelovanim pasma ALTQ & pf

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jun 8 22:10:16 CEST 2006

stobbi napsal/wrote, On 06/08/06 10:18:
> potreboval by som vyriesit problem s pridelovanim pasma pre viac IP sieti
> cez ALTQ s pf.
>
> podmienky:
> - kapacita linky 2Mbit
> - max download pre jednolive IP siete 1Mbit
> - garantovany download 250kbit
> - pocet klientov 8
> - agregacia

	Jen pro jistotu pripominam (uz se to tady nekolikrat probiralo tak
kdyztak prohlednete archiv), ze podobne problemy lze resit jen na "push"
strane linky (tedy tam, kde se do ni data tlaci). Na "pull" strane (tam,
kde data z linky uz vylezaji) je to v zasade nemozne. Pokud je vas stroj
az za zminenou 2Mb linkou tak bez ohledu na zvolene prostredky nepujde
zabezpecit bod [3] a i s bodem [2] budou urcite potize (coz uz jsou
vsecny body, jine resit nepotrebujete).

	Neumim poradit, jak problem vyresit pomoci pf a altq, ale pokud je
dulezite vyresit problem sam a metody reseni si mohu vybrat volne, pak
ja bych pouzil ipfw/dummynet a vyuzil toho, ze paket pri pruchodu
routerem prochazi firewallem dvakrat.

	Na vnejsim interface (to "do sveta") bych vystavel 8x 1Mb pipe pro
onech osm klientu a na vnitrnim interface (tim, co vede do one 2Mb
linky) 1x 2Mb pipe a definoval osm queue se stejnou vahou.

	Ale nezoufejte, jak to udelat pomoci pf a altq treba poradi nekdo jiny.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz