Divne hlasky v logu

Peter Rosa prosa at pro.sk
Thu Jun 1 08:44:31 CEST 2006

Zdravim vsetkych,

a prosim o radu.

Prebehol zaciatok noveho mesiaca, zrotovala sa hromada log-ov...
V logu tripwire sa mi rano zjavilo nasledovne:
---------------------
Root's home:
---------------------
Added:
"/root/from"
"/root/out"
"/root/from=0531"
"/root/a[4518]:"
"/root/on"
"/root/connection"
"/root/120.200.185.220.broad.tz.zj.dynamic.cndata.com,"
"/root/f31"

Skutocne tam tie adresare boli... S datumom 1.6.2006, 00:05.

Jedina akcia, ktora vtedy prebehla v systeme (podla ostatnych logov),
bol mailmgr, ktory generoval denny a mesacny suhrn. Ak sa nemylim,
mailmgr musi bezat ako root kvoli citaniu logov, preto ma pristup do
root's home. Ked sa pozriete na tie nazvy adresarov, vyzera to ako vypis
z nejakeho logu (connection from 120....), aj ked nie uplny, alebo
minimalne zmrseny. Nuz som aspon zablokoval IP 220.185.200.120...

Nestalo sa vam niekedy nieco podobne, prosim? Co moze byt pricinou?
Nikdy doteraz sa nic podobne nestalo, a to tak bezi uz asi 2 roky.

FreeBSD 4.11-RELEASE-p16
Aspon mesiac sa nerobil ziadny update, uz dlho sa vobec nic nemenilo v
konfiguracii, proste si len "masinka jede" :-) A zrazu toto...

Vdaka za kazde nakopnutie :-)

Peter Rosa

P.S. (((OT))) - ako prinutim Thunderbird (1.5.0.2), aby zalamoval
spravy? Lebo vsetko co odoslem, sa mi v odoslanej poste javi ako
nezalomene, pritom ked to pisem, tak sa to zalamuje automaticky po 72
znaku (Nastroje/Pisanie sprav/Vseobecne). Vdaka, PR