Viceprocesoru a FreeBSD

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Fri May 5 12:12:04 CEST 2006

MeX napsal(a):
> V tomto pripade si dovolim nesuhlasit. Je podstatne, rovnako ako pri dual-core
> procesoroch, ako je v konkretnom systeme implementovane SMP. Urcite nesuhlasim
> s tym, a prakticky to mozem dolozit, ze procesor s HTT je casto menej vykonnejsi
> ako procesor bez HTT. Skor by sa dal povedat opak - ano, za urcitych velmi
> specifickych okolnosti MOZE byt procesor s HTT pomalsi. Ak hovorime o realite,
> napr. vypoctovo intenzivne ulohy ako su napr. distribuovane vypocty
> (napr. BOINC) bezia RYCHLEJSIE na procesore s HTT ako na rovnakom procesore bez
> [...]

Nechtel jsem se do toho michat, ale tady opet musim nesouhlasit s
nesouhlasem (uz se v tech nesouhlasech trochu zrtacim...).
Kazdopadne souhlasim s Danem a jeho soupenci :-)
Ja testoval stroj s a bez zapnuteho HTT a neprisel jsem v realnem
provozu na stav, kdy bych pozoroval zvyseny vykon stroje s HTT. Opravdu
spise naopak - zkouseno bylo pri prekladu systemu a portu pri soucasnem
routovani cca 4mbit toku s NAT (cca 500 natovanych toku) a DUMMYNET, pri
soucasne praci na desktopu (pro ucel testovani zprovoznenemu na
routeru). S HTT byl stroj VZDY pomalejsi (!).

Ano, BOINC pobezi na HTT masine opravdu rychej, protoze vzdy dostane
vice strojoveho casu, nez ostatni provoz, ktery tim bude brzdeny - coz
povazuju spis za cekem zasadni pruser, nez za vyhodu. Kdybych uz nekde
provozoval BIONC, rozhodne nebudu stat o to, aby se mi mirnix tirnix
roztahoval po pul procesoru, zatimco druha pulka se muze zblaznit z
prekladu napr. OpenOffice.

--
Zbyněk Burget

MIA Studio, spol. s r.o.