Viceprocesoru a FreeBSD

MeX mex at localnet.sk
Fri May 5 11:43:02 CEST 2006

On Fri, 2006-May-05 at 10:46:37 +0200, Dan Lukes wrote:
> 	Ano v tom bychom se patrne neshodli. Problem ztraty vykonu s HTT nepada
> az tak na vrub OS, ale predevsim na HW samotny - a nemam dojem, ze by
> nove procesory mely HTT udelane nejak uplne jinak, nez ty drivejsi (pro
> jistotu - dual-core != HTT).
>
> 	Detaily viz napriklad clanek, na ktery tu nekdo posilal odkaz, nebo
> staci infomrace oo tom, jak je HTT realne v procesoru implementovano a
> prosty selsky rozum.
>
> 	Nevidim tedy zadny zasadni duvod, proc by zavery z drive namerenych
> hodnoty mely byt novejsimi merenimi vyvraceny.

> [...]

V tomto pripade si dovolim nesuhlasit. Je podstatne, rovnako ako pri dual-core
procesoroch, ako je v konkretnom systeme implementovane SMP. Urcite nesuhlasim
s tym, a prakticky to mozem dolozit, ze procesor s HTT je casto menej vykonnejsi
ako procesor bez HTT. Skor by sa dal povedat opak - ano, za urcitych velmi
specifickych okolnosti MOZE byt procesor s HTT pomalsi. Ak hovorime o realite,
napr. vypoctovo intenzivne ulohy ako su napr. distribuovane vypocty
(napr. BOINC) bezia RYCHLEJSIE na procesore s HTT ako na rovnakom procesore bez
HTT, a to tak, ze za rovnaky cas spracuje procesor s HTT cca. 1.5x viac ako
procesor bez HTT. Toto si moze jednoducho overit kazdy sam experimentalne alebo
sa pozriet na rozne fora k danej problematike, kde su konkretne casy
spracovania presne uvedene. Samozrejme, ze toto je priklad vhodneho vyuzitia
HTT v praxi, kazdopadne chcem poukazat na to, ze ROZHODNE nie je HTT na skodu,
skor naopak. Kazdopadne HTT nie je vseliek rovnako ako to plati o akejkolvek
inej technologii, je to vsak vhodny doplnok sucasnych procesorov.

MeX