Viceprocesoru a FreeBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri May 5 10:46:37 CEST 2006

Divacky Roman napsal/wrote, On 05/05/06 09:46:

> v cem je nedokonceny? mne prijde naprosto dokonceny :)

	Ten nazor ti neberu, ale mozna s nim budes trochu osamoceny. Z nejakeho
duvodu onen novy dokonceny scheduler neni defaultne v systemu zapnuty, a
pokud ja mel moznost sledovat diskuse okolo toho, tak je to proto, z
eneni dostatecne stabilni.

	Dokonce ale i kdyby to bylo z nejakeho jineho duvodu, pro me fakt, ze
vyvojovy team ho nepovazuje za dostatecne vhodny k defaultnimu pouzivani
je argumentem, ktery se neodvazim "jen tak" zanedbat.

> no... ja si spis myslim ze to o HTT je dneska spis nezname... driv byla pravda
> ze to skodilo vykonu ale uz to hafo dlouho nikdo nemeril - takze spravna
> odpoved je asi to ze nikdo nezna vliv HTT na vykon

	Ano v tom bychom se patrne neshodli. Problem ztraty vykonu s HTT nepada
az tak na vrub OS, ale predevsim na HW samotny - a nemam dojem, ze by
nove procesory mely HTT udelane nejak uplne jinak, nez ty drivejsi (pro
jistotu - dual-core != HTT).

	Detaily viz napriklad clanek, na ktery tu nekdo posilal odkaz, nebo
staci infomrace oo tom, jak je HTT realne v procesoru implementovano a
prosty selsky rozum.

	Nevidim tedy zadny zasadni duvod, proc by zavery z drive namerenych
hodnoty mely byt novejsimi merenimi vyvraceny.

	Takze ja to vidim jinak - kdysi se vyslovila nejaka teorie a dokonce
potvrdila merenimi - ze system s HTT je za nekterych okolnosti
pomalejsi, a ze to je relativne casty stav.

	Od te toby nikdo neprinesl ani zadnou teorii, ktera by tvrdil, ze dnes
uz je to z jakehokolvi duvodu jine, ani zadna prakticka mereni, ktera by
ukazovala na opak.

	Optimiste se tedy mohou utesovat, ze jejich prani, aby se situace
zmenila se jim, i kdyz nevedi proc a sami to nemerili, splnilo, my
realiste, s dovolenim, setrvame u obav, ze stav je stejne neuspokojivy,
jako byl drive - protoze nemame zadny rozumy duvod od techto obav upustit.

					Zdravi

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz