Viceprocesoru a FreeBSD

MeX mex at localnet.sk
Fri May 5 12:38:59 CEST 2006

On Fri, 2006-May-05 at 12:12:04 +0200, Zbyn?k Burget wrote:

> Nechtel jsem se do toho michat, ale tady opet musim nesouhlasit s
> nesouhlasem (uz se v tech nesouhlasech trochu zrtacim...).
> Kazdopadne souhlasim s Danem a jeho soupenci :-)
> Ja testoval stroj s a bez zapnuteho HTT a neprisel jsem v realnem
> provozu na stav, kdy bych pozoroval zvyseny vykon stroje s HTT. Opravdu
> spise naopak - zkouseno bylo pri prekladu systemu a portu pri soucasnem
> routovani cca 4mbit toku s NAT (cca 500 natovanych toku) a DUMMYNET, pri

Otazne je, ako ste robili preklad worldu, co je samo o sebe dost specificka
zalezitost. Routovanie a celkovo sietove operacie nie su dobry priklad pre
vyuzitie HTT resp. multiple-core resp. SMP vo vseobecnosti, v tomto pripade
je HTT asi naozaj zbytocne a moze byt kontraproduktivne.

> soucasne praci na desktopu (pro ucel testovani zprovoznenemu na
> routeru). S HTT byl stroj VZDY pomalejsi (!).

Zaujimalo by ma, ako ste merali pracu na desktope :) a o kolko bol pomalsi.

> Ano, BOINC pobezi na HTT masine opravdu rychej, protoze vzdy dostane
> vice strojoveho casu, nez ostatni provoz, ktery tim bude brzdeny - coz
> povazuju spis za cekem zasadni pruser, nez za vyhodu. Kdybych uz nekde
> provozoval BIONC, rozhodne nebudu stat o to, aby se mi mirnix tirnix
> roztahoval po pul procesoru, zatimco druha pulka se muze zblaznit z
> prekladu napr. OpenOffice.

BOINC zasadne bezi na co najnizsej priorite procesu (ak sa nerozhodnete
inak). To znamena, ze sa bavime o brzdeni v meradle cca. 0.005% z celkoveho
procesoroveho casu. Pokial zapnete BOINC na obidvoch virtualnych HTT
procesoroch tak vykon stupne cca. 1.5x co dokazuje, ze pri *vhodnom*
nasadeni je HTT vyhoda. A zaroven jeho procesy stale bezia na velmi nizkej
priorite, takze spomalenie ostatnych procesov je uplne mizive - toto je
prax, nie teoria. A samozrejme, netyka sa to len BOINC :).

MeX