Re: Zhrouceni Xorg a zmizeni konzole

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Fri May 5 11:29:59 CEST 2006

> 	Pokud se pri te prilezitosti zablokoval nejaky nizkourovnovy ovladac,
> pak muze byt system v dost nestastnem stavu - mohou zustat napriklad
> uzamceny vnitrni datove struktury, takze system nahle nema moznost vubec
> provadet urcite typy operaci ...

> 	... a tohle muze byt klidne jedna z nich.

Hmmm, tak to trosku nabourava tu predstavu super zasahu roota.
Alespon moje predstava byla, ze SIGKILL (obzvlaste od roota) musi
s procesem bacit, at se deje, co se deje. :-)

> 	Kdybychom presne znali pricinu a/nebo stav systemu, ktery po havarii
> vznikl, pak by mozna bylo mozne takovy postup nalezt (za predpokladu, ze
> chyba se i s nasledky opakuje deterministicky). To je ale spise mene
> pravdepodobne.

V tomto pripade by to mohlo byt deterministicke. Vzdy doslo ke zhrouceni
stejnou pricinou (MPlayer + HD WMV video). Jeste jsem si vzpomnel, ze
jsem si ulozil log z Xorg po jejich zhrouceni. Tady je konec logu:

xorg.log-------------------------
Error in I830WaitLpRing(), now is 252851, start is 250850
pgetbl_ctl: 0xffe0001 pgetbl_err: 0x49
ipeir: 0 iphdr: 1810000
LP ring tail: 1f7a8 head: 1f4c4 len: 1f001 start 0
eir: 0 esr: 10 emr: ff7b
instdone: ffc0 instpm: 0
memmode: 0 instps: 0
hwstam: ffff ier: 0 imr: ffff iir: 0
space: 130324 wanted 131064

Fatal server error:
lockup

Please consult the The X.Org Foundation support
	 at http://wiki.X.Org
 for help.
Please also check the log file at "/var/log/Xorg.0.log" for additional information.

Error in I830WaitLpRing(), now is 254852, start is 252851
pgetbl_ctl: 0xffe0001 pgetbl_err: 0x49
ipeir: 0 iphdr: 1810000
LP ring tail: 1f7e8 head: 1f4c4 len: 1f001 start 0
eir: 0 esr: 10 emr: ff7b
instdone: ffc0 instpm: 0
memmode: 0 instps: 0
hwstam: ffff ier: 0 imr: ffff iir: 0
space: 130260 wanted 131064

FatalError re-entered, aborting
lockup

> 	Pokud chces opravdu zjistit pricinu, bude treba nutne pouzit debugger -
> a to dokonce nejspis debugger jadra. V opacnem pripade je "just restart"
> spravna odpoved.

No tak do tohodle se pustim asi o neco pozdeji, az nasbiram vice vedomosti. :-)

Diky za odpovedi; zase jsem o neco znalejsi ;-)

Karel