Zhrouceni Xorg a zmizeni konzole

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri May 5 12:04:32 CEST 2006

Kaminar napsal/wrote, On 05/05/06 11:29:

> Hmmm, tak to trosku nabourava tu predstavu super zasahu roota.
> Alespon moje predstava byla, ze SIGKILL (obzvlaste od roota) musi
> s procesem bacit, at se deje, co se deje. :-)

	No, to nemusi. Pokud je proste tabulka procesu zamcena a neni tedy
mozne se zaznamem konkretniho procesu manipulovat ani ho zrusit, tak ho
proste zrusit nelze. Jenze, fakt, ze je ta tabulka dlouhodobe (trvale)
zamcena uz sama o sobe znamena, ze system se nachazi ve vaznych problemech.

	To, ze SIGKILL je nepodminene zabiti procesu na FreeBSD plati - pokud
se nachazi "v provoznim stavu". Ale na havarovanem systemu nelze o jeho
vlastnostech rict naprosto nic a tedy ani tohle platit nemusi.

	Ano, system, ktery skonci v havarovanem stavu by svoji cinnost mel
ukoncit (treba panic()em) aby nedoslo k napachani dalsich skod. Hacek je
v tom, ze tohle je take pravidlo, ktere, stejne jako jina pravidla, na
havarovanem systemu platit nemusi ...

> Error in I830WaitLpRing(), now is 252851, start is 250850
> Fatal server error:
> lockup
> Error in I830WaitLpRing(), now is 254852, start is 252851
> FatalError re-entered, aborting
> lockup
> -------------------------

	Xy jsou docela mimo moji oblast zajmu - vsechno co od nich chci je, aby
v nich nastartovala Mozilla (presneji Seamonkey) a to mi umoznilo cist
postu a prostup k WWW. Na nic jineho je nepouzivam (vse ostatni delam z
textovych konzoli). A do jejich zdrojaku jsem nikdy ani nenahledl.

	Takze varim dost z niceho, nebo, prizniveji formulovano, extrapoluji
zkusenosti ziskane uplne jinde aniz je zrejme, ze to jde.

	Vypada to, ze v systemu je on-board Intel graficka karta a v
implementaci jejiho ovladace existuje nejaka fronta pozadavku pro praci
s ni. A cosi se podelalo s touto frontou. Na slova "lockup" bych ale
odhadoval, ze problem je ve skutecnosti hloubeji (napriklad nejaka
predchozi operace zpusobila uplne "zamrznuti" karty jako hardware pod
sebou). Takze, primarni pricinou muze byt neco naprosto jineho a bude se
to obtizne hledat, protoze to "ono" zadne stopy v LOGu nenechava.
Pripoustim, ze je dost odvazne vytvaret teorie na zaklade jednoho slova
a jednoho jmena funkce, pri neznalosti celkoveho prostredi ...

	Treba to ale nekoho lepsiho vyprovokuje a problem ti zanalyzuje lepe.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz