Viceprocesoru a FreeBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu May 4 20:21:10 CEST 2006

Jozef Babjak napsal/wrote, On 05/04/06 12:47:
>   ^-- Mozno to uz v konferencii odznelo, ale mohol by si, Dane, vysvetlit,
> preco toto nastava? (Alebo aj ktokolvek iny, len mam taku hmlistu
> spomienku, ze Dan o tom uz cosi pisal.) Clovek by cakal, ze "ok, vykon pri
> HT moze a nemusi narast", ale ze vykon klesne, to je divne -- aspon mne.

	Scheduling procesu na vice (virtualnich) procesoru ma urcity overhead.
Tvrzeni "ok, vykon pri HT moze a nemusi narast" je platne prave tehdy,
pokud tento overhead zanedbame. Pokud vsak v praxi vykon nenaroste, nebo
naroste o mene, nez kolik je "sezrano" prave tim overheadem, pak je
celkovy vykon nizsi.

	Non SMP jadro napriklad vubec neprovadi nektere operace, ktere jsou
jinak na viceprocesorovem systemu nutne, nebo je provadi ve zjednodusene
forme. Zvyseni vykonu zpusobeme virtualizaci procesoru tedy musi pokryt
vic nez tyto ztratu, aby fakticky doslo ke zvyseni vykonu.

	Ja osobne mam v praxi overeno, ze sitovy router zapnutim HTT vykon
mirne ztrati.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz