Viceprocesoru a FreeBSD

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Thu May 4 12:47:31 CEST 2006

> 	Mernou nezanedbatelnou se na tom podili stale nedokonceny ULE
> scheduler. A puvodni 4BSD scheduler opravdu neni na viceprocesorove
> masiny prilis dobre navrzen.

  ^-- Aj ULE riesi problem len ciastocne, nakolko je navrhnuty prave pre
dva procesory, nie pre N procesorov. Takze skalovatelnost na procesory,
aku ma napr. Solaris, sa zatial v pripade FreeBSD zdaleka nekona.

> 	Dale je zde stale jeste neodstraneny "giant lock" (ovsem jak dalece to
> skutecne brzdi zalezi na tom, co stroj dela )

  ^-- Toto je to, co sa pomaly zlepsuje. Na druhej sa v poslednom case
objavuju rozne race conditions (deadlocks, panics), ktore sa daju pripisat
na vrub tomu, ze to, co bolo doteraz pod giant lock-om, zrazu pod nim nie
je.

> 	Zvlastni kategorie je HTT, kdy pridanim virtualniho procesoru (tedy
> zapnutim HTT) celkovy vykon muze poklesnout (a vetsinou to udela).

  ^-- Mozno to uz v konferencii odznelo, ale mohol by si, Dane, vysvetlit,
preco toto nastava? (Alebo aj ktokolvek iny, len mam taku hmlistu
spomienku, ze Dan o tom uz cosi pisal.) Clovek by cakal, ze "ok, vykon pri
HT moze a nemusi narast", ale ze vykon klesne, to je divne -- aspon mne.

J.