Informace o restartu

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Mon Apr 17 13:01:23 CEST 2006

Divacky Roman wrote:

> /dev/crystallball... tusim je to v portech :))))

To jsem prehledl a uz to instaluju. Doufam, ze to bude slusne fugovat. Prvni test provedu
smerem k akciovemu trhu (kdy umru radeji vedet nechci)... Az videlam miliony, tak poreferuji,
jak to slape.

> tak si myslim ze muzu pomerne zodpovedne prohlasit ze v 4.x saje vyrazne vic
> nez v 6.x atd.

Na 4.x by me ANI nenapadlo USB povolit. Jsem realista.

> ale ten kod rozhodne spatny je... zase na 2hou stranu videl jsem uz nekolik
> nechutnych panicu (ve smyslu kernel panic ne virgin :) ) zpusobenych seriovym

To se mi jeste nestalo, ale netvrdim, ze to neni mozne.

> jen mne zajima co budete vy co porad pouzivate 4.x a odmitate pouzivat neco
> vyssiho delat az 4.x na novem pocitaci protse nespustite. to nemyslim nijak
> spatne... jen mne to zajima.. prejdete na jiny os?

Ale ja mam ty problemy s USB na 6.1. To ze jsem nenacpal na vsechny sve servery
tyto experimentalni verze (a vzhledem k tomu, jak se to chova to pro me je experiment)
neznamena, ze casem neprejdu. Jen je otazka kdy. Ted jsme pro nekoho resili ulohu s
Geode/Wrap a na tom nic jineho, nez 6.x nenabootuje. Tak je tam 6.1 a v aplikaci, ktera
pouze routuje (OSPF) to zatim bez problemu slape. Ale ta 6.1, ne ktere jsem si delal image, tak
tam jsem zase duveru znacne pozbyl. Stacilo pripojit USB programator, dvakrat pristoupit na
flash a pri tretim pristupu jsem koukal na panic jak vysity. To se stane, ale co je nejhorsi,
pri pristim stejnem postupu nic. Takze se to nahodne a to je problem.

> spousta lidi bezi moderni fbsd (6.x) v produkci a nemaji problemy. ja osobne
> mam 5.x stroj, ktery ma momentalne uptime 167 dni a predtim mel taky tak nejak
> ale bylo nutne restartovat kernel kvuli zmene parametru ipc.. nemyslim ze by
> moderni fbsd bylo nejak uzasne nestabilni, spis naopak

Kvalita systemu se nepozna podle uptime. Kdyz jsem onehda ojel do USA, tak melo jedno z mojich
prvnich FBSD 2.1.5 uptime vic jak 450 dnu, protoze proste ten router delal co mel a nikdo se k tomu
ani nepriblizil. A presto si myslim, ze to bylo spatne, protoze to nikdo neupgradoval, nepatchoval.
Kvalita systemu (a dalsich programu, on to neni jen system) se pozna (alespon pro me) tim, ze kdyz ma chybu, tak je
deterministicky opakovatelna (t.j. rozumne nalezitelna), ze na odstraneni chyby nekdo v realnem case
pracuje, ze se do RELEASE verze nedostanou neodskousene veci (nektere ovladace radicu napr. v 6.0 nemeli
co delat, kdyz autor napise do man stranky, ze to neco dela, ale vic veci to nedela a on nevi co s tim).
Nicmene jelikoz bych z velke casti opakoval to nad cim place Dan, tak to nebudu rozvadet.

Co me dostalo posledne na 6.1 byla hlaska:
CPU1 chce spat a spani pro nej ted neni dovolene. Nic vic, nic min a na nic nereaguje, proste konec.
Mit tam XP, tak si reknu virus (to uz ma k susence kousek), to neni mozne aby tohle bylo vse v serioznim OS.

Jirka