setuid

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Mon Mar 20 20:54:00 CET 2006

Zdravim vsetkych,

	mam dve perlovske aplikacie A a B. Obe aplikacie su portovane a obe su
instalovane bez nejakych zvlastnych atributov a toto je stav po instalacii:

- *A* r-xr-xr-x root wheel (nova aplikacia, ktoru chcem pouzivat, spusta
sa pod userom a grupou 'aaa')

- *B* r-sr-xr-x bbb bbb (niekolko rokov beziaca aplikacia, ktoru chcem
nadalej pouzivat a spusta pod userom a grupou 'bbb')

- perl rwsr-xr-x root wheel verzia 5.8.8

**************************

	Ked *A* aplikaciu spustam pod userom a grupou 'aaa' - nespusti sa -
chybova hlaska "insecure dependency..."

	Ked zrusim setuid perl-u (rwxr-xr-x), *A* aplikacia sa spusti pod
userom a grupou 'aaa' bez problemov. Prestane vsak fungovat aplikacia
*B* - objavuju chybove hlasky permission denied a podobne

	Vyskusal som nastavit setuid na aplikaciu *A*, vyskusal som u aplikacie
*A* zmenit vlastnika a skupinu z root/wheel na aaa/aaa, vyskusal som
rozne kombinacie, ale spolu *A* a *B* nechcu bezat.

	Jedine, kedy *A* a *B* bezia bez problemov je vtedy, ak aplikaciu *A*
spustim pod userom 'root' grupou 'wheel'. V podstate je to stav ako po
instalacii, len s tym malym rozdielom, ze aplikacia *A* nebezi pod
svojim userom a grupou 'aaa'.

Poznamka: -na verzii FBSD nezalezi, robi to aj na 4-ke aj 5-ke.

Dik za podnety

--
LuMaX