setuid

Lubomir Host rajo at platon.sk
Mon Mar 20 22:01:26 CET 2006

On Mon, Mar 20, 2006 at 08:54:00PM +0100, Lubomir Majersky wrote:
> Zdravim vsetkych,
>
> 	mam dve perlovske aplikacie A a B. Obe aplikacie su portovane a obe su
> instalovane bez nejakych zvlastnych atributov a toto je stav po instalacii:
>
> - *A* r-xr-xr-x root wheel (nova aplikacia, ktoru chcem pouzivat, spusta
> sa pod userom a grupou 'aaa')
>
> - *B* r-sr-xr-x bbb bbb (niekolko rokov beziaca aplikacia, ktoru chcem
> nadalej pouzivat a spusta pod userom a grupou 'bbb')
>
> - perl rwsr-xr-x root wheel verzia 5.8.8

> 	Ked *A* aplikaciu spustam pod userom a grupou 'aaa' - nespusti sa -
> [...]

Ak mozes, tak do aplikacie *A* pridaj kod na zmenu UID/GID, ktory najdes
napr. v amavise. Nechcem to tu copypastovat cele, ale hladaj funkcie
POSIX::setuid(), getpwnam().

Alebo ma este napada nakonfigurovat sudo a pustat aplikaciu cez sudo.

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Group                              http://platon.sk/  : :' :