problem se sambou

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Mar 15 18:38:43 CET 2006

Divacky Roman wrote:
> jo, presne takove problemy mam i ja.. 2 mesice to funguje, pak tyden ne, vubec
> nic s tim neudelam a najednou to zase funguje. proste naprosto nahodne chovani.
> snazi se to resim uz pres 2 roky a na nic jsem neprisel ;(
>
> mam podezreni ze to je tim ze samba site se snazi byt inteligentni a plno veci
> si urcuji samy (takze napr. v okolnich pocitacich vidim vsechno 2x - a tuhle
> informaci si ta samba generuje sama).. vite o tom nekdo neco? vyzna se nekdo v
> sambe?

Sambu doma pouzivam kazdy den uz nekolik let (asi od doby FreeBSD
4.2/4.3), pripojuju si tak do windows sitovou jednotku s vyvojoveho
"server" / domaciho routeru. Za celou tu dobu jsem postupne upgradoval
system az na 4.11 (4.11 je tam do dne) a sambu aktualizuju v podstate
pokazde, kdyz vyjde nova verze portu. Ted je tam aktualne
samba-3.0.21b,1 drive tam byla nejaka 2.* verze. Za ty roky pamatuju jen
jednou, ze to vykazovalo nahodne chovani, ale to je tak 3 roky zpet.
Nekdy se zkratka nepodarilo sitovou jednotku pripojit (pripojuje se do
w2k ihned pri startu systemu, jen je potreba zadat heslo). Nekdy to
zkratka napsalo, ze jednotka neni k dispozici, ale pritom sit bezela.
Nekdy stacilo pockat par minut a pak se poklepanim na ikonu jdnotky
podarilo pripojit bez problemu, nekdy to neslo cely den. Absolutne nemam
tuseni, cim to tenkrat mohlo byt, protoze jsem nejspis ani nevedel, po
cem patrat. Systemu jsem vubec nerozumel.

Sice to tedy neprineslo zadne vyreseni problemu, ale jen jsem tim chtel
poreferovat, ze u me se na 4.11 se sambou 3.0 zadne nahodne chovani
neodehrava.

Miroslav Lachman