softupdates

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Wed Mar 8 10:48:09 CET 2006

> taky nechapu obhajobu hodne lidi ze soft-updates jsou lepsi nez ext3
> (napriklad) na linuxu. zvlast kdyz vidim jake to ma problemy.
>
> muze nekdo kdo tomu rozumi, nejak shrnout vyhody ufs oproti ext3 a
> naopak? diky

softupdates je reseni ktere pracuje na principu preskladavani zapisu na disk
cimz se docili konzistence dat. a jedina chyba ktera muze nastat je ze nektere
bloky ktere jsou volne budou oznaceny za obsazene

journaling je reseni ktere pracuje na principu dvojiteho zapisu - nejdriv do
logu a pak na disk. disk je tedy taky v konzistentnim stavu.

journaling zapisuje 2x, SU jednou a stim ze nektere veci se na SU nezapisuji
vubec (touch abc; rm -f abc : soubor abc nebude nikdy na disku). SU je tedy
teoreticky lepsi. ovsem pada to na tom ze moderni disky v honbe za rychlosti
lzou a delaji ruzne podfuky a proto SU nefunguje moc dobre :( na scsi
discich neni problem