access log apache

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Mar 2 12:03:02 CET 2006

Dan Lukes wrote:
> 	Restart i s testem konfigurace provadi rc.d/apache2.sh restart - jen
> nevim, jestli pri te prilezitosti pouziva -HUP nebo -USR1.
>
> 	Na adresu -USR1 ovsem musim poznamenat, ze Apache 2.x mi s urcitou
> pravdepodobnosti pri pouziti tohoto signalu misto restartu zdechne (coz
> ale muze zaviset od konkretni konfigurace a/nebo pouzitych modulu).
>
> 	Takze to "nekdy" (v shora pouzitem "je nekdy lepsi ..." je skutecne na
> miste.

S tim -USR1 je jeste jeden problem v tom, ze se ceka na ukonceni vsech
spojeni (nova spojeni se v tu dobu odmitaji) a pokud v te dobe probiha
napriklad download 700MB souboru nekym na pomale lince, tak tim muze
patrne dojit i k nekolika hodinovemu "vypadku" webserveru. (osobne jsem
to nikdy v takhle extremnim pripade netestoval)
Pokud vim, tak Apache 2.2 by mel mit v konfiguraci navic jeste volbu
jakehosi graceful timeoutu po kterem se vsechna spojeni ukonci a opravdu
dojde k "restartu".

Jiste je nejlepsi pouzit apachectl, nebo rc.d/apache2.sh, ale mam pocit,
ze ani jedna z techto moznosti se neda pouzit v pripade, kdy pro beh
Apache pouzivam daemontools.

Miroslav Lachman