Definice doby mezi SYN a SYN/ACK pakety

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Feb 7 11:48:36 CET 2006

Martin Salac napsal/wrote, On 02/07/06 11:08:

> Proste - otazka mirila na dobu cekani pri pootevrenem TCP spojeni -
> zacatek hadshaku (cekani na prvni ACK od protejsku). Neboli - jak
> dlouho ceka odesilatel SYNu na ACK, nez rekne: nedockal jsem se,
> timeoutuju, zaviram spoj.

	No, pokud nejde o reseni zcela konkretniho problemu, ale o teoreticky
obecny dotaz, tak ten by vyzadoval velmi dlouhou odpoved. FreeBSD
implementace TCP stacku nema "navazovani spojeni" prilis oddeleno od
spravy jiz navazaneho spojeni. Nepotvrzeni SYN se resi prakticky stejne
jako nepotvrzeni jakehokoliv jineho paketu. Nektere parametry lze
nastavit pro navazovani separatne, jine ale lze nastavit vyhradne pro
TCP stack jako celek.

> To je dalsi vec, na kterou bych se rad zeptal - ktera promenna definuje
> pocet opakovani pri pokusu o navazani spojeni, pokud neprichazi odpoved.

	To je jeden z pripadu promenne, ktera neexistuje. Retransmise SYN se
provadi standardnim mechanismem a opakuje se tak dlouho, dokud se
nevycerpa vyhrazeny cas. Kolikrat se to stihne, tolikrat se to stihne ...

> Jj, souhlas. Jde ale o kontrolu techto hodnot, bez ohledu na dusledky.

	Mate IMHO dve moznosti - cestnou a narocnou, to jest nastudovat v
dostatecnem rozsahu implemenaci TCP ze zdrojaku a zbabelou, ale
jednoduchou - pro nejaky neodpovidajici server aktivovat connect a
podivat se tcpdumpem kolik ceho a jak dlouho posila. Ja bych patrne
volil zbabely zpusob (uz jen proto, ze o zdrojacich a implementaci TCP
uz neco vim a tak vim, ze dohledat tam odpovedi na konkretni dotazy je
velmi netrivialni ukol). Ale nevim, proc tu informaci shanite, takze
mozna tenhle zpusob k uspokojeni nepovede ...

> Anebo jinak - prosim nemate nekdo popis, odkaz nebo jinou dokumentaci
> (krome zdrojaku samozrejme) na sysctl promenne?

	Ja nevim o tom, ze by nejaky takovy souhrnny material existoval.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz