top

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jan 30 12:32:47 CET 2006

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 01/30/06 11:48:

> Jedna se o servery IBM eServer 336 a 335, kde jsou opravdu fyzicky dva
> Xeony + zapnuty hyperthreading.

	Pak je problem zpusoben variaci na shora uvedene tema.

	System ma ctyri procesory, z toho ovsem dva simulovane.

> V topu lze obcas ve sloupci STATE zahlednout CPU0 nebo CPU2, (1 a 3 jsem
> tam jeste nikdy nezahlednul)

	Nemuzete, protoze vlastne neexistuji. V praxi se ukazuje, ze vykon HTT
dvojice procesoru je ve vysledku mensi nez kdyz se HTT nepouzije a s
procesorem se zazchazi jako s jedinnym.

	V defaultni konfiguraci system neprideluje simulovanym procesorum
zadnou zatez. Tj. polovina procesoru (vsechny simulovane) jsou vzdy idle.

	Nejednodussi zpusob, jak napravit zdanlivy rozpor je (v poradi vyhodnosti):

1. deaktivovat HTT (pokud to lze a pokud ho neplanujete pouzivat)
2. nepouzivat top nebo si "problemu 50%" nevsimat
3. upravit konfiguraci systemu, aby se pouzivaly vsechny ctyri procesory.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz